Gå til innhold
Fiskersiden

Trygg is i bergensområder(vinter 23/24


olaf j
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Den 26.11.2023 at 23.51, Sephiroth skrev:

En ting med is og Bergen er at politiet har det med å jage bort folk som går på isen. Med mindre kommunen har foretatt måling og godkjent vannet så hjelper det ikke at isen er trygg. Noen vil se deg, ringe politiet, så kommer de og skal ha deg av isen.

Og hvis noen tar seg bryet med å ringe politiet fordi du raver rundt på tveitevannet i høstmørket, så må det jo være noen som er spesielt interresert og har greie på det - og som faktisk bryr seg, eller hva .. .

Endret av sjøsprøyt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, sjøsprøyt skrev:

Og hvis noen tar seg bryet med å ringe politiet fordi du raver rundt på tveitevannet i høstmørket, så må det jo være noen som er spesielt interresert og har greie på det - og som faktisk bryr seg, eller hva .. .

Hva skal man på Tveitevannet å gjøre?

Og har du møtt folk som går på tur rundt byvann? Det er virkelig de som gir inntrykk av å ha peil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Den 12.11.2023 at 2.00, olaf j skrev:

Hei,jeg lurte på om vannene i bergens området får trygg is?(til isfiske),hadde også vert fint og vite når dem blir trygg hvis de i det heletatt blir,

så noen gamle artikkler om trygg is på kalandsvannet med dette var mer en 10 år siden

 

 

Jeg fisket på Kalandsvannet i går. Det var 12-15cm is nord i vannet der jeg fisket. Fikk ingenting. Snakket med et par fyrer på skøyter, og han enehadde vært på rundtur rundtvannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.