Gå til innhold
Fiskersiden

Saltstraumen 2005 m/bilder


LasseB
 Share

Recommended Posts

Ja det kan jo hende, Hoika. Noen ganger stod jeg nede ved vannet med en småmaska håv for å skaffe agnfisk. Da fikk jeg noen av disse lange tynne fiskene. De hadde et nebb, akkurat slik som horngjelen, og jeg kunne nesten sverga på at det var horngjel DA. Men jeg vet ikke NÅ[ :) ]....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! Jeg skal iallefall dit til neste år også!

For de sjøørret-interesserte, var den noen små sjøørreter inne ved land, som jeg trodde var laks.

Men da jeg kasta etter en av de, og fikk på en diger sjøørret på 3-4 kg, var jeg ikke tvil om hva det var. Den gulpa opp sild, og den var feit! Pokker ta dårlig krokhold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Morro å lese rapporten, føyer meg i rekken med gratulanter[ :D ].

Savner Saltstraumen altså, var der i fjor. Morro å se at andre har funnet veien til Holmen[ :D ]. Et sinnsykt bra fiske sted, mistet[ :) !] et beist av en torsk der i fjor. Håper å dra opp igjen til neste sommer.

Hilsen Hermy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint vi snakker om samme stedet Hermy! Spørs om ikke jeg så det store torskebeistet på grunna! De fiskene som kom inn på grunna, var både megasvære og egentlig litt sky, men litt "ni-fisking" etter dem med gummifisk ga litt resultater. Det kan jo hende vi treffes der oppe til neste år Hermy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal du ikke se bort i fra, saltstraumen er et slikt sted som man bare må tilbake til. Helt klart en av de stedene hvor jeg har hatt best fiske. Nå har jeg fartet land å strand rundt i norge fra jeg var ganske så liten.. Så jeg har hvert på noen steder kan man si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med herlig Lyr Lasse! [ :) ] Aldri vært på Saltstraumen, men nå frister det å prøve!

Hvordan er calcutta snella di til å kaste med? Kaster den langt? Hvilken stang er favoritten din til den?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har selv en Tekota LC snelle som jeg bare har brukt fra båt, lurer på å kjøpe ei stang til den for å bruke den fra land og da lurer jeg på ei surf stang for å få vekter opp mot 150-200gram ut.. Har du noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha!

Til Calcutta'en syns jeg Fish Logic-stanga funka best. Før jeg ga den vekk til min bror, kasta jeg relativt langt med den. På den nevnte stanga, dvs. FishLogic (kastevekt opp til 90 gram), kasta jeg noe over 100 meter ed 60 grams sluk. Jeg vil tro at man kan kunne kaste langt med surfstang og ei heavy multisnelle, men jeg vet ikke så mye om Tekota! Til neste år skal jeg ha ei surfstang + ei multisnelle (muligens en Penn 525 MAG) og det vil sannsynligvis ta av når det kommer til kastelengder!

Jeg unner deg virkelig en tur til Saltstraumen Tommern!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lasse_88

Klepp nei! Det er en spenning i hverdagen å ikke ha klepp med seg!

Hehe..det samme pleier jeg å si til fatter også :) Han har alltid med seg klepp og har ikkeno' forhold til begrepet "risikosport" :D

Men grattis til Lasse_88! Lyr på drøyt 6 kg! Råsterk fisk som ikke gir seg på tørre møkka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er utrolige krefter i en slik lyr! Og bare den på 2,63 kg dro noe inni gamperævva!

Og multiplikatorstanga mi, Fish Logic, er som de fleste multiplikatorstenger myke, og man kjenner fisken godt ned i håndtaket, hvis fisken er stor!

Og det er nok noe idet med at de gangene jeg hadde med klepp ifjor, fikk jeg bare småfisk. Da jeg IKKE hadde klepp med meg, beit de litt større fiskene på [ :) ]. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.