Gå til innhold
Fiskersiden

Årets og neste års mål


Andreas
 Share

Recommended Posts

I år er målet beskjedent: Få laks på 10+ på valgfri metode, neste år blir det litt verre: Da vil jeg ha laks på 20+ på flue!

(ja, jeg har planer om Tana-tur)

Bortsett fra at det hadde vært OK å passere 10-kilosgrensa på gjedde, og valgfri sjøfisk på over 20kg, har jeg ikke noen andre mål enn å ha det moro med fisket mitt.

Jo, jeg må ha en ørret over kiloet i marka i høst også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2005 var for min del den første sesongen jeg prøvde meg med mål (ligger på Laken-siten): konklusjonen min var at det var en dårlig ide for meg, da det aldri blir helt som jeg ser for meg før en sesong (både positivt og negativt). Årsaker er værforhold som endres, nye plasser som dukker opp, andre plasser som svikter eller plutselig fylles opp av andre fiskere, eller at jeg plutselig blir hekta på noe annet i juni enn det jeg trodde jeg ville bli i januar.... Jeg har fått mange fisker jeg selv er fornøyd med så langt i år, men det er jo ikke alltid de artene jeg så for meg før året begynte da.

å hvis jeg skal ha noe mål for 2006 tror jeg jeg nøyer meg med følgende: jeg skal fiske! Og målene mine setter jeg for meg selv før hver fisketur. Så får jeg jo se hvor fornøyd jeg er etterpå. Det fine med fisking er jo at det viktigste er å delta....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2005 tråden finnes allerede her : https://www.fiskersiden.no/forum2/topic.asp...p?TOPIC_ID=3626 Når jeg ser hva jeg selv skrev i den tråden kan jeg vel bare si at ett av målene er nådd, (gjedde over 5 kg)og de andre målene er ikke engang prøvd å gjøre noe med.... Kan ha noe med at mine preferanser forandret seg litt.

Mål for 2006 har jeg ikke satt da det fortsatt er mye igjen av 2005, men kystmeite/surf i vinterhalvåret og ferskvannsmeite med særlig vekt på karpe i sommerhalvåret er vel omtrent slik det ser ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Målet for 2005 er å komme opp i 80 arter, 2006 blir 85

Mitt mål blir da å hele tiden holde meg en art foran[ ;) ][ :D ]

Men med den beskjedne mengden jeg får fisket for tida er vel det heller tvilsomt[ :) ] Er nok redd jeg blir passert på artslista av flere unge fremadstormende artsjegere som ThorEH,KIS,SMS mfl.Hmmm..får kanskje kjøpe en boks krok i nr.26, og fiske en plass hvor ingen kjenner meg[ :o )][:I]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karleif

1 Ny pers på piggvar

2 Skate, samme hvilken type

3 minst 1 ny flyndreart

4 Havabbor

5 Få opp minst 1 snodig fisk som eg ikke vet hva er[ B) ]

6 Bryte 10 kilosgrensa på laks

Mange nye arter.

Dette var vel målet før sesongen. Punkt 2, 4 og 6 er ikke innfridd, men det er lenge igjen av året enda. Håper jo på å klare enten Havabboren eller laksen, men eg ser jo att det kan bli vrient.

Det er altfor tidlig å begynne å snakke om neste år allerede nå. Spør igjen i slutten av Desember[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine mål for 2005 ble delvis innfridd:

Ørret - 2200 gram (målet var 1500 gram)

Sjø-ørret - 1800 gram (målet var 2000 gram) NB: året er ikke over ennå, hehe..

Målene for 2006 blir da:

Ørret - 3 kilo

Sjø-ørret - 3 kilo

Pluss et tillegsmål: IKKE fiske etter noen andre arter enn disse 2!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine prioriterte mål for 05 som står igjen nå er HA på flue i Skjeberkilen + en Ål på over 2kg!

Mitt høyeste mål for 05 ble spolert av begredelig vannstand under vårfisket etter gjedde. Så det bir forskjøvet til 06, og den lyder nrk gjedde på flue!

Et annet måle er Borre på over 2kg på isen 06. Ellers ser jeg for meg mere fiskereiser både i Norge og Out There!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

målene mine for neste år er å bidra med artikler og annet stoff til de nye sidene til Fiskersiden.no - i hverfall gjøre ferdig allerede påbegynte prosjekter.

Rent fisksmessig blir det ingen vektgrense som skal nåes eller nye arter som skal få unngjelde, men heller nyte livet og ta eventuelle fiskfangster som bonus. Ellers mååå jeg få iverksatt årets ønsker med å øke innsatsen på fluefiske igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjefsfeskern

Målet mitt 2006 er å fiske like ofte som i år, og at gullhåret mitt skal få lov til å fortsette å gro villt, hvor det enn befinner seg.

Målet i år er er å fiske sinnsykt mye, stelle med gullet, få en pen stam, kanskje en stor buk[ :) ], og svær gjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.