Gå til innhold
Fiskersiden

billige sluker


poppe
 Share

Recommended Posts

har kjøpt noen sølvsilda nå skal prøve dem. napp hørtes også inntersant ut. når det gjelder snøre hadde jeg faktisk 0,33 snøre, så det var vel helller det at fisken var stor enn at snøre var dårlig (snøre kjøpte jeg på torshovsport for 150 for full snelle).

dessuten røk snøre på midten og ikke ved knuten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan godt være skade på snøret. _dette handte meg da jeg brukte vanlig monosnøre for endel år siden. vet ikke om du bruker fireline e.l, men dette anbefales. husk også på at sena tåler ikke så stå i sola for lenge, da blir den sprø. er sikker på at jeg har fått opp et titallsflere sluker fra bunn-napp etter at jeg gikk over til multisnører. sikkert noe for deg dette:)

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he. Mista fire sluker forrige helg da jeg fiska etter torsk med 0,15 Fireline. De gikk helt på bunn, og jeg klarte ikke å la vær å fiske etter dem selv om bunnen var råtten og jeg viste jeg kom til å sette fast. Hadde seff ikke med annet enn lettspinnstanga. Får du skikkelig bunnapp, må du opp i 0,20 FL for å bøye kroken. Med mono kan du spenne opp sena, og deretter slippe slik at sluken "skytes" løs. Dette er verre med FL.

Min løsning ble å bytte treblekrokene med dobbeltkroker vendt oppover. Ikke et bunnapp etterpå. En enkeltkrok hadde også gått bra, men det hadde jeg ikke med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.