Gå til innhold
Fiskersiden

"Fisker-gutsning"


Merete_84
 Share

Recommended Posts

Tidlig i sommer anskaffet jeg meg egen fiskestang, meldte meg inn i forumet på fiskersiden.no og begynte å amatørfiske litt sammen med en kamerat av meg. Etter å ha dratt opp sei etter sei, og torsk etter torsk, mens jeg leste om alle som dro inn sjøørret etter sjøørret fant jeg ut at det var på tide å søke proffhjelp. Major meldte seg kjapt som den barmhjertige samaritan, og ble med meg på fisketur i Svelvik/Berger. En bomtur ble det, men noen nye triks lærte jeg da...

Et par dager etterpå meldte det seg nok en liten engel, og Major og Mepps3 tok meg med på min første ferskvannsfisketur siden jeg var barn. Selv om storfiskene holdt seg unna fikk jeg da fisk i massevis! Små mort og sørv kom opp på rullende bånd. Men skal nok innrømme at jeg synes det er mer moro å kroke en stor torsk eller sei enn å dra opp de små gullfiskene som jeg kaller dem... :P Men med hyggeig selskap var det nok en koselig tur!

Det var da jeg bestemte meg... Jeg skulle gå for min første "fisker-gutsing".

Jeg la ut agnet, og gjemte kroken godt. Fikk noen smånapp de første dagene, men uten at det første til fast fisk. Men etterhvert som dagene gikk ble bittet mer og mer tydelig. Hadde noen gode napp, bra utras, men så slapp den. Til slutt bestemte jeg meg... Denne SKAL jeg ha! Jeg la opp taktikken, valgte agnet jeg trodde var mest riktig, og kastet ut. Og DER - for et napp! Jeg jobbet hardt for å dra byttet i land. Smidig og forsiktig, men samtidig bestemt. Og etter en stund fikk det avkastning. Jeg fikk bevist at jeg til og med hadde valgt riktig agn siden byttet var av ønsket rase - en fisker! Et prakteksemplar også faktisk... Bare se her:

31082005094200T196u15uk34U.jpg?77

Og ikke nok med at han er fisker - han har fryser'n full av fisk også... [8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer begge to! [ :) ] Dette knuser jo fullstendig småkveit-satsinga mi med rusbrus. [ :o )]

Husk å dokumentere fangsten godt så du kan melde inn til FS eller Avkrokens konkurranser! Dette går vel under "meite ferskvann"? [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Major

Er utrolig hva man kan komme over på Fiskersiden.no! Hvem trenger vel spraydate og sånt tull?? [ :) ]

Jeg har hvertfall halt inn drømmefisken... En fiskegal kjæreste, kan man be om noe mer...?? [8)]

Gratulerer så mye mann [ :o ] Dama mi er ganske så ivrig på fiskefronten hun også etter hun ble bitt av basillen, er så utrolig deilig å slippe å høre "du fisker hele tiden og gjør jo ikke annet bla bla bla". Nå er det bare å ta med dama hver gang man skal ut å fiske siden hun syns det er kjempegøy, felles interresser er viktig [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.