Gå til innhold
Fiskersiden

Hunter Jr (fangstrapport)


Hunter
 Share

Recommended Posts

Nå har Kristian passert 3 år. Han fikk sin første fisketang da han var 2 år. Det ble mye tørrtrening hjemme. Stang nr 2 er innkjøpt og vi har flyttet treningen utendørs.

Så langt har han ikke fått noen fisk på land. Han har så langt klart å miste 3 ørret. Han sliter litt med innsveivingen. Jeg har bestemt meg for at hans første fisk skal han lande selv uten min hjelp.

Han står på og liker tydeligvis å være med pappa på fisketur. Nå skal det jo sies at han har fått fiske inn bokstavelig med morsmelken.

Og jeg er glad han er veldig lærevillig. Foreløpig har det bare blitt fiske ved vann. Tenker å la ham prøve litt ved en brygge eller noe slikt, da blir det sikkert lettere for ham å få landet sin første fisk.

040820052230yWkTkz3NvWjO7pa5EU.JPG?45

Dette bilde er tatt på Hardangervidden i sommer. Tydelig at han er dypt konsentrert.

Jeg kommer til å legge ut "rapporter" fra Kristians fisketurer her og forhåpentligvis kan jeg snart legge ut et bilde av ham med sin første fisk.

Endret av Hunter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende!!! Tenk å dra en liten gutt på 3 år inn i fiske******!!! Du av alle Hunter vet jo hvor avhengighetsskapende dette er!! For guds skyld Hunter, gi ikke den stakkars gutten fluestang, da er jo alt ødelagt for fremtiden hans..

Hilsen Ole,

Leder av OF, (Offesielle Fiskere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Pappa er ferdig med hjortejakten og i dag tok han meg med på fisketur. Vi dro inn i Sandviken til farfar. Der fisket vi ved Sjøflyhavnen.

Det var flott vær og solen skinte.

Her er bilde av mine aller første fisker. Pappa sier de heter Bergnebb.

161020051551d3vm1YQnsr8gqjtMEv.JPG?11

161020051507aSgbMoRtewfidJBXhp.JPG?82

Her er jeg og pappa på fiskeplassen.

161020051552XDQh87h49XsVf1M5N2.JPG?8

161020051540RB7iZoFjdtaXIJ4QWh.jpg?13

Jeg var fornøyd med å ha fått mine første fisker.

Men jeg mistet en stor fisk som pappa sa heter lyr. Pappa mente den kunne være mellom 2 og 3 kg. Men det ble for mye for Snoppy-stangen min, så snøret røk og fisken forsvant.

Dette var så gøy at pappa har lovet at vi snart skal dra på fisketur igjen.

Og jeg gleder meg veldig allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han storkoste seg i dag. Det var en opplevelse og se ham da en 2 kgs lyr var etter den minste av fiskene hans og da en lyr nærmere 3 kg for avgårde med både sene og krok. Det sier seg selv at en liten snoppystang ikke kan holde mot slike krefter.

Men guttungen koste seg i finværet sammen med pappa, farfar, mamma og lillebror.

Har 3 fridager til uken så om været holder så tar vi en ny tur. Og da med bedre utstyr til Kristian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

sitat:Opprinnelig postet av Hunter Jr

Nå drar jeg og pappa til Helleneset for å fiske nye arter. Pappa sier vi skal klare noen i dag. Været er bra, så da er det bare å kome seg ut.

Gratulerer med masse fin fisk, og lykke til på tur idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.