Gå til innhold
Fiskersiden

Morsom liten krabat - ny art


westside
 Share

Recommended Posts

Det ble ikke noe Ula fiske på meg idag, men tok meg en tur ut til Kjerringvik for å prøve ut noen nye steder. Da ble en ny art på meg idag, en Paddetorsk på 140 gram [ ;) ] Så ut som verdens største rompetroll når den kom opp av vannet og skjønte ikke helt med hva det var med en gang, men når jeg tenkte meg litt om så visste jeg det. Ellers ble det Berggylter, Torsk og makrell. Fikk også sett en stor Sjøørret på 2 kg+ gjøre et digert hopp, fikk aldri den på kroken desverre men fikk hjertebank og frysninger av synet. Men fin tur absolutt [ ;) ]

010920051319rrl4Tdkk3g9L5QbAhF.JPG?4

010920051311dt1EXmAq1UEKAsRKWf.JPG?67

010920051331VwBeBVe74ktYFiwOSs.JPG?95

Se så styggsøt den er [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Håvard Skjelstad

Ble det meiting da?

"Styggsøt" - den var jaggu ikke dum! [ ;) ]

Både meiting, dupp og sluk [ :D ] Ja det er jo definisjonen av styggsøt den der da hehe [ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Kommer vel før eller siden tenker jeg...

Hva med dyp og bunntype westside, kan du si noe mer om det?

Dybde på 8 - 10 meter, ganske så grov bunn med tang og stein. Var endel Berggylter på samme plassen, det virket som om den lå under en fjellblokk inni en hule. Fordi den dro agnet mitt under fjellhyllen jeg sto på, var et slit å få han ut derfra [ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

Se der ja....er ikke det minste misunnelig[ ;) )]. Styggsøt er jo treffende da.... Gratulerer så mye...

Hva bet den på? hva slags tackle? krok, etc... Ser jo at fisken er stor i kjeften, så krokstørrelse er vel heller av liten betydning kan jeg tenke meg..

Den bet på reke/blåskjell kombo - krok 1/0, tackel: 25 cm stålfortom, 60 grams sølvblank sildesluk i enden med to opphengere av kroker str. 1/0 og 4 øverst. Kroken på sildesluken var 1/0 den og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål: Den fikk en stor flenge i kjeften av kroken og lurer på om dette gror til så den kan leve normalt videre i sitt rette element. Liker ikke når fisken blir skadet når de blir fisket og skal slippe dem løs igjen i sitt rette element.

Takk for gratulasjonene by the way [ :D ] Veldig fornøyd med denne krabaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av westside

Et spørsmål: Den fikk en stor flenge i kjeften av kroken og lurer på om dette gror til så den kan leve normalt videre i sitt rette element. Liker ikke når fisken blir skadet når de blir fisket og skal slippe dem løs igjen i sitt rette element.

Takk for gratulasjonene by the way [ :D ] Veldig fornøyd med denne krabaten.

Ville vel heller ikke lagt den rett på fjell hvis du skal slippe den ut igjen, fukt en plastpose eller et tøystykke og legg fisken på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.