Gå til innhold
Fiskersiden

Rovfiskerlaget på østlandstur.......


Espen Ørud
 Share

Recommended Posts

Så har vi vært en liten tur i Nitelva, men ikke helt supert idag heller nei.

Jeg fikk en stam på 720, og KIS fikk en buk på 920..... Ståle blanka.

Så mye mer er det vel ikke å fortelle sålangt. Det går på siste kvelden for Ståle og KIS, så de har vel ett lite håp ennå om flere nye arter.

Jeg derimot tar det noe mer med ro, da jeg ikke vender nesa hjemover før på torsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av StåleG

Så var jeg hjemme igjen. Tre nye arter på lista og mange fine timer med fiske.

Torsdagskvelden i butikken til Tom Ole var også veldig bra. Bilen min stinker Scopex innvendig etter uvøern oppbevaring av åpnet boks! Godt det ikke var jordbær...

90gr karpe lar seg høre det[ :P ]

Gratulerer med karpe, det er vel fare for at neste karpe blir ny pers[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Var en tur i Dynovika idagmorges (ca 04-0630)

Og det ble en fin fangst for en vestlending.

3 asp på hhv 50,55 og 57 cm, den største var 1,8 kg og ny pers.

Den nest største veide 1,6 kg, og den minste ble ikke veid

Grattis med pen ASP!!

Når det gjelder de beskjedne karpestørrelsene så jobbes det med saken i skrivende stund. Neste besøk inkluderer større karpe[ :P ][^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

1 fisk ble tatt på høyre side av lensa ca 15 meter fra land, en ble tatt inne i lensa. Og en på høyre siden av lensa, men 30-35 meter ute (kanskje mer)

Dette har ingenting med roviskerlagets østlandstur å gjøre, men siden de er der nå må jeg bare spørre litt om asp i Dynovika. Har selv vært der èn gang og fiska målretta etter asp. Ut fra hvor det var "ploger" i vannet da (ikke brasme-rulling, men tydelig rovfisk på jakt etter laue eller yngel), stod jeg på land til venstre for lensa og kastet mot den nærmeste stolpen med det gule på. Brukte en jensen pirken 16 sølv/grønn siden det var det jeg hadde som både likna (i mine øyne dog, ikke nødvendigvis fiskens) mest på en liten laue, og var mulig å kaste laangt. Det ble med en asp-tass på ytterst beskjedne 150g. Noe stort mer lokal kan vel knapt en diskusjon bli, så jeg spør: er det større sjanse for asp i og til høyre for lensa? Innsveivingsteknikk: raskt som til sjøørret sent i april, eller nokså mye tregere siden du brukte spinner? Prøvde duppmeite med laue etter asp også, men fikk isteden en gjørs på 1.78, i tillegg to små flirer på bunnmeite med mais. Det ble antakeligvis første og siste gang jeg opplever å få tre nye arter i Norge på èn dag, selv om aspen og flirene var bittesmå. Merkelig at jeg fikk stå alene og fiske en morgen på et så spennende sted, prøver igjen i juli neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av cb

Viktigst er å justere stangtoppen under innsveivingen slik at spinneren ligger i skorpa og lager plog hele tida.

Ikke siden tidlig på 90-tallet har jeg fått fisk på spinner, og har vel heller ikke prøvd det siden den gang. Skal absolutt ikke påstå at dette er verken rasjonelt eller fornuftig, bortsett fra at en vel alltid bør fiske med utstyr man har tro på. Hva med jerk baits, poppere, gruntgående wobblere, sluker, muddlere eller andre streamere? Meite med dupp og laue da? Eller bør jeg bli kvitt mitt dårlige forhold til spinnere og prøve det neste gang jeg får sjansen til å fiske etter asp...om bare 11 mnd? Takk for tips forresten, skulle ønske jeg hadde visst om dette forumet før fiskeferien hjemme på østlandet i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.