Gå til innhold
Fiskersiden

Ny pers på Lyr


kennetch
 Share

Recommended Posts

Var ute i Trondheimsfjorden på mandagskvelden. Mellom 19.00 og 22.00. Rolig i starten, med kun noen få fisk etter flua. Men så, i halv ni-tida bytter jeg plass, og kommer over helt sinnsykt mye lyr som driver og vaker like ved land. Jeg trodde først det var brisling eller sild som ble jaget av lyr, men jeg så faktisk ikke noe annet enn lyr som var oppe. Det sa liksom plask rundt meg hele tida. Helt sinnsykt - aldri sett noe lignende før. Sleit litt med å få fisken til å bite. Fikk bare en slapp kilosfisk den første halvtimen, men så bytta jeg til ei hvit, stor flue som jeg dro inn så og si så raskt jeg klarte, og da tok lyren helt av. Hadde opptil 3 napp på ett kast! Fikk ca 10 lyr på en time, med mange over kiloen og største på ca halvannen kilo. Denne bydde på utrolig bra fight i forhold til større lyr jeg har fått tidligere i høst. Noen som har sett noe lignende, og eventuelt aner hva det er lyren egentlig driver med? Er det et vanlig fenomen? :D

Grattis med ny pers på lyr, forresten :)

Mvh.

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Var en liten tur i kjerringvik Torsdag kveld og da hadde jeg på en meget bra lyr.[:0] Håven lå i sekken og hadde ikke tid til å ta den opp, og da gikk det dritt [ :D ] igjen.

Det skal ikke lykkes å få den over 2kg.

Har bare denne på 1740g [ :) ]

29102005122150x6u91d4bHeJU.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lasse_88

Er det på den ytterste knatten dere*/du er er på Kenneth?

Visste ikke at det var en så god lyrplass!

* dere; Martin og Kenneth.

Hva fisker du med når du får disse lyrene?

Ytterst til Venstre, og har brukt makrell som agn.

Den har tatt dårlig på sluken, og har tatt agn istedenfor.

Har ikke fått lyr der før nå i år, så det visste ikke jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongebra Kenneth, blir så sugen på fin Lyr jeg og når jeg ser dette. Er det meldt fint vær til uka så blir det ut å fiske. Tenkte jeg skulle prøve sør siden av Kjerringvik - der du nevnte at Steinbitt og Fjesing hadde blitt tatt. Det frister stort å få et par av de godfiskene!

Lasse: Det er generelt bra plass for alt virker det som [ :D ]

Kenneth: Hvor dypt fisket du med agnet på glideduppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer dybden hele tiden til jeg treffer fisk.

Lyren har tatt både høyt i vannet og langt nede.

Var forresten ute på Rekkeviksbukta i Larvik i går og fikk masse små Hvittinger og to Sandflyndrer. Etterhvert kom en sel på besøk [} :D ] , og etter det virket det helt tomt der.[} :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Sel er ikke av mine favoritter når det gjelder marine dyr, jeg bare skifter plass så fort selen stikker huet sitt opp i vannoverflata. Har også erfart at fiske blir veldig dødt etter at disse rakkerne sirkulerer plassen [} :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.