Gå til innhold
Fiskersiden

Skatetreff i Namsos på ettervinteren?


 Share

Recommended Posts

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

Legg ut ønskede uker ifm schedule, du så skal vi vel forsøke å styre mot en av de, eller?

Jeg får vite min scedule for neste år nå i november...

Så jeg krysser alle kroppsdeler nå for at det skal passe[ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Skal vi begyne å ta en oppsummering på hvem som kommer og hvordan de enkelte har tenkt å reise, slik at en plan kan begynne å ta form. Noe samtransport er vel en forbilligende faktor og det bør jo ordnes med litt overnatting og kanskje litt felles mat eller lignende også, så jeg foreslår at de som har tenkt seg oppover skisserer hva de ser for seg av reisetype osv

(Jeg er forresten fortsatt klar og har allerede sjekket litt og det ser ut til at jeg flyr hele veien til Namsos. Alternativt flyr jeg bare til Værnes og er da med på å dele leiebil eller lignende med noen om ønskelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan vi ordner oss med isbor osv, men jeg har et par store som evt nok trenger biltransport (200 bor) - vi bør kanskje utstyre oss med motorsag elle lignende i tillegg? Skatene har jo ikke akkurat rund kroppsform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

Vet ikke hvordan vi ordner oss med isbor osv, men jeg har et par store som evt nok trenger biltransport (200 bor) - vi bør kanskje utstyre oss med motorsag elle lignende i tillegg? Skatene har jo ikke akkurat rund kroppsform.

La oss ikke ta helt av her nå, det er sjøis og vi har vanligvis klart oss med 125 bor tidligere.

Trekantbåring eller firkant alt ettersom. Spisskata kom opp i et 3-på-rad 125 bor hull, eller nei vi måtte hogge opp det hullet ja, men allikevel. Motorsag er vel drøyt, øks holder lenge i tillegg til 205 bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut. Hvordan ordner vi oss med bor? Alle behøver vel ikke ta med eget da de ikke akkurat er bygget for flytransport. Jeg har som sagt et 200-bor som kan taes med. Greit å kartlegge hva lokalgutta har på plassen også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo selvsagt an å borre 3 150 mm-hull ved siden av hverandre og hakke ut isen mellom. Ikke det morsomste i verden å slå ut isen mellom hullene, men det funker hvis isen ikke er mer enn 15-20 cm. 50 cm bredt hull skulle være stort nok til de fleste skater, men med 4 hull ved siden av hverandre og drøye 60 cm bredde burde man være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.