Gå til innhold
Fiskersiden

Ny pers på småflekket


Jørgen
 Share

Recommended Posts

Ny satsing gav resultater, forbedret min gamle pers til 630 gram/57 cm. Noen timers fiske gav kun denne ene fisken på land. Brutus og Kjetil Lund fortsatt utover kvelden med håp om hai på land. Brutus hadde litt dårlig karma og fikk et kjemperun som viste seg å være en feit og sprek makrell - Brutus sto også for tidenes drøyeste tilslag senere på kvelden, makan til strekk i tilslaget har jeg aldri sett. Brutus fyller nok på med mer info :D Jarl Fr. stakk innom for en prat og litt fiske, ble tidlig kvelden på han uten fisk på land.

630 gram/57 cm og vakker:-)

31480_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/12893/31480.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grrratulerer med nok en utrolig flott fisk!

Det er utrolig hvor dere har fått dreisen på småflekket rødhai.

Kunne dere være så snille å lage en artikkel/detaljert beskrivelse om hvordan dere fisker?

Jeg har forstått at det er sandebukta og Røyken/Hyggen siden som gjelder,men dybde,agn,størrelsen på agnet,sene tykkelse,kveld,nattfiske?

Jeg er sikker på at de ivrigste på forumet bla Tom ole hadde satt stor pris på en guidet tur.

(inkludert meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brutus sto også for tidenes drøyeste tilslag senere på kvelden, makan til strekk i tilslaget har jeg aldri sett. Brutus fyller nok på med mer info :lol:

Utrolig bittert at den ikke satt. Tror blodpunpa gikk i maksfart der i noen sekunder. Kjenner det litt i ryggen idag. Realt tilslag uten noe motstand (sena snappa før det kom motstand) gav en stor sirkelbevegelse..... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny pers :blink: Kan se ut til at det er den samme fisken som jeg fikk for noen dager siden :blush:

Er nok ikke den samme, tok en kjapp titt på din og mønsteret i ryggfinnen var helt annerledes.

Ikke noe hokus pokus dette folkens, standard paternoster eller glidetakkel gjør jobben. Er vel fiskeplassen som er mest avgjørende når det gjelder denne arten:-) Har gått opp endel i str. på krok for å unngå all småhvittingen. 4/0 owner sirkel gjorde jobben igår, perfekt kroking i munnviken.

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo forøvrig at din fisk også er en hunnfisk :P Godt å se at de også finnes der, de 4 jeg fikk sett var alle hanner...

Kunne du si litt om kjønnsbestemmelse på småflekket? Interessant dette...

grrratulerer med nok en utrolig flott fisk!

Det er utrolig hvor dere har fått dreisen på småflekket rødhai.

Kunne dere være så snille å lage en artikkel/detaljert beskrivelse om hvordan dere fisker?

Jeg har forstått at det er sandebukta og Røyken/Hyggen siden som gjelder,men dybde,agn,størrelsen på agnet,sene tykkelse,kveld,nattfiske?

Kan jo si kjapt hvordan jeg fisker. Bruker 0.50 fortom, og opp til 4/0 kroker. Vanligst med 1/0-2/0. Fisket foregår fra ettermiddag og utover kvelden, har ikke forsøkt så mye på natta men det vil sikkert gi like gode resultater. Den siste fisken jeg fikk tok kl. 19.00, i helt normalt dagslys. Fisker vanligvis med en glidende og en paternoster. Tipper man kan få fisk i hele holmestrandsfjorden, det er bare å benke seg til å se hva som skjer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du si litt om kjønnsbestemmelse på småflekket? Interessant dette...

Kan jo si kjapt hvordan jeg fisker. Bruker 0.50 fortom, og opp til 4/0 kroker. Vanligst med 1/0-2/0. Fisket foregår fra ettermiddag og utover kvelden, har ikke forsøkt så mye på natta men det vil sikkert gi like gode resultater. Den siste fisken jeg fikk tok kl. 19.00, i helt normalt dagslys. Fisker vanligvis med en glidende og en paternoster. Tipper man kan få fisk i hele holmestrandsfjorden, det er bare å benke seg til å se hva som skjer:-)

Her er et bilde som viser den absolutt største forskjellen på min og din fisk (hann og hunn):

31571_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/12929/31571.jpg

Min har kølle®, det hakke din! :D På samme måte kan man iallefall skille hågjel, pigghå, skater, havmus..... (?)

Mulig jeg er på tynn is, men jeg innbiller meg dette iallefall. Hvordan det er med ungfisk vet jeg ikke..

Kan legge til at Irvin tok sine to på glide-tackel, ett med en J-krok i str 1/0 og en med 4/0 sirkel om jeg ikke tar feil. Sirkel kan være å foretrekke for å kroke best mulig, i leppa. Jeg fikk min på paternoster med to 1/0-kroker.. Jeg brukte også 0.50 fortom, tror Irvin gjorde det samme også. Angående når den biter tror jeg ikke det er større sjanser for å få den i de mørke timer, 2/4 eller 3/4 jeg var vitne til at ble tatt ble tatt i fullt dagslys. Fiskemetoden blir vel strengt tatt den samme som etter hågjel?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.