Gå til innhold
Fiskersiden

Svenna og Gabrielsen på ismeitetur....

Laksefiskern
 Share

Recommended Posts

i Bunnefjorden. Og nå begynner meldinger å hagle inn her;

Til nå er det tatt 5 flyndrer og 9 hvittinger.

Ny melding, denne gangen med MMS-bilde:

Gabrielsen med SØ på 1,4 kg på makrell:

060211_105523.jpg

Ny melding fra Svenna: Torsk på 5,52 kg tatt på sild (for meg uvisst hvem som har tatt den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi hjemme igjen. Dagens fangst ble mellom 20 og 30 tilsammen. Det var jeg som fikk torsken Henning, så vi fik en brukbar fisk hver. Torsken var forøverig ferdig gytt.

Regner med Gabrielsen legger ut bilder senere i dag da kamera mitt hadde for dårlig batterikappasitet igjen, i kulda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble en bra tur - synd vi ikke kunne blitt lenger [ :) ]

Her er bilde av dagens overraskelse for meg, en SØ tatt med makrell på bunnen på godt over 20 meters dyp:

11022006144024df144yK853Kv.jpg?14

Og så fikk Svenna på noe stort:

110220061440244EByvhc2q8wY.jpg?92

Oppe ved hullet var det litt plundrete. Svenna trodde opphengeren hektet seg fast hele tiden - men så var det bare hodet på torsken som var litt stort i forhold til hullet:

11022006144024xvkRxg6jR22J.jpg?37

Men med isfiskeklepp gikk det bra:

110220061440242QXL1o52296C.jpg?46

Og dermed var stor-torsken berget:

11022006144024L4MF2W5XS7bU.jpg?67

Svenna har all grunn til å være fornøyd:

110220061440243v9aoR6S8I68.jpg?39

11022006144024f9JR4EWVhTtW.jpg?51

I tillegg ble det noen hvittinger og overraskende mange skrubber.

Takk for hyggelig tur, Svenna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert det i dag, Hunter. -13 når vi dro og synkende. Et surt drag hele morgenen for riktig å gjøre det utrivelig, men det ble bedre etter kl 1200, når sola begynte å få tak og vinddraget ga seg. Vi er nok heldig som kan fiske på isen, men sån som det er nå får vi ikke fiska fra land inne i fjorden pga. isen. Vi kan vel ikke fp i pose og sekk vi heller, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven snyte...

Detta vakke dårlig! Jeg skulle på Nøklevann i dag og ta en storørret, men det ble jobbing med en bil som ikke ville starte i stedet! Torsk på over 5 kg er ikke hverdagskost i denne fjorden! GRATTIS! Finns ikke misunnelig i det heletatt [ :) ]! Hadde jeg fått den torsken så hadde det ikke blitt elg til middag denne helga nei...

Det hender at sjøørreten kan overraske, Gabrielsen! Jeg fikk en på drøye 25 meters dyp utenfor Tvedestrand for noen år siden og jeg ble nesten sjokkskadet! Nyt den med noe godt hvit drikke til og vær glad for at du kan oppleve noe slikt! Den er nesten like god som en torsk...[:I]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, [ :) ].

Sjø-ørreten blir middag i dag. Men enig i at en torsk på over 5 er "bedre fangst" i Indre Oslofjord enn en SØ på 1,4. (men mer uvanlig på det aktuelle dypet).

Hvor tykk var isen igjen? 20 cm? Og det var folk mye lenger ut enn oss. Vi fisket mellom nesset og Breivoll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Er maaaaaange ørreter som bøter med livet på bunnefjordisen ja...

Kult bilde av torsken :) Større hulle neste gang? :D

SØ'n var kroka såpass stykt at utsetting ikke var på tale.[ B) ]

Ser ut som om jeg må anskaffe meg et større bor ja. Må vist opp i 175-200mm skjønner jeg. [:I]

Takk til alle som har sendt gratulasjoner[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider