Gabrielsen Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 (endret) Fristelsen til å ta en tur i det nesten perfekte harveværet blir for stor Nå hiver jeg meg i bilen og raser av gårde. Om en time står jeg med ørret på kroken (Skal gjøre kjappe tilslag med tanke på gjenutsetting av utgytt fisk, men på plassen jeg skal fiske (hvis det ikke ligger is der) får jeg stort sett bare gjeldfisk på denne tiden av året) Endret November 16, 2006 av Gabrielsen Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Inge S Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Er det ikke for sent å harve da.... jeg avslo et tilbud her om dagen fordi jeg mente det var for sent-og det er jo 10grader enda her liksom.... blæh. Da må jeg ut en kveld visst Skitt fiske, gleder meg til rapporten uansett hvor den legges ihht lista Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet November 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Har fått ørret på harving (gjeldfisk) så sent som 14. desember i det aktuelle vannet. Så det er muligheter. Rapport kommer - uansett hvordan det går. Skulle jeg blanke er jeg ikke flau over det - da skriver jeg bare at det var deilig å være ute i det fine været og se på fuglelivet og sånt Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MP Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Har fått ørret på harving (gjeldfisk) så sent som 14. desember i det aktuelle vannet. Så det er muligheter. Rapport kommer - uansett hvordan det går. Skulle jeg blanke er jeg ikke flau over det - da skriver jeg bare at det var deilig å være ute i det fine været og se på fuglelivet og sånt Åååh, du skal fiske under Rælingsbrua? Litt intern den kanskje Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cb Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Om det vind og regn det søkes etter er jaggu forholdene passe! Forøvrig lå det is som nesten var gangbar på Østensjøvannet i går. Om den har brutt opp i vinden i dag vet jeg ikke, men det skulle ikke forundre meg. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet November 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Ja, isen la en stopper for mine opprinnelige planer/ønsker. Var på vei opp forbi Sognsvann og innover men fikk vite av en jogger at det lå is på Åklungen. Å harve i Sognsvann hadde jeg lite lyst til å bruke kvelden til, så jeg hoppet i bilen igjen og kjørte til Lutvann. Når det gjelder Lutvann er hverken is eller fisk det største problemet, men det å få parkeringsplass. Men det fikk jeg, og i 22-tiden kunne jeg endelig begynne å harve. Det var litt for mye vind slik at mange av de gode plassene ikke ville levere, men et par plasser var det fiskbart. Det ble raskt en ørret på nesten 7 hekto og etter å ha forflyttet meg litt fikk jeg en til. Denne virket stor - håpte den kunne være på kiloen, men vekta hjemme viste 9 hekto på den. Vel, vel. Bra ørret likevel Da var klokka 23 og jeg hadde fisket i en time. Lutvann kan være OK harvevann det også. Vinden økte på, og jeg bestemte meg for å si meg fornøyd med fangsten og dro hjem. Bilder kommer først i morgen da Fotoknudsen ligger nede. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseB Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Bra satsa, Svein. Åssen var fisken "i fisken"? Ikke noe tegn til gyting på dem? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet November 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Ikke akkurat magre nei Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet November 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 (endret) Her er bilder: Den første ørreten: og den andre - den må jeg nesten vise to bilder av : Bruker reale marker: Ja, dere ser riktig Det er en vaskepulverboks de ligger på. Men jeg har byttet ut vaskepulveret med jord og mark !! I mangel på flere fisker å vise bilder av viser jeg et bilde av fiskene samlet : Og et til : Flotte ørreter? Tok også noen vakre naturbilder for å vise at det jeg ikke bare er opptatt av fisk når jeg er på fisketur. Nyter også naturen, lytter til fuglesangen, lukter på blomstene og sånt : Endret November 17, 2006 av Gabrielsen Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PRH Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Du står på, Gabrielsen. Grattis med 2 flotte aurer. Morsomt å se at man ikke må reise så veeeeldig langt unna Karl Johans Gate for å få fin fisk. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daggers Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Flotte fisker det der. Gratulerer, flott fangst etter bare en time. Lurer på om jeg har fisket litt i det vannet da jeg bodde i Oslo. Fikk aldri noe der da, heller ikke nøklevann... Men det er tydeligvis flotte fisker der. Spesielt fin den største av de, ikke tynn og utgytt den nei Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hunter Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Grattis med 2 flotte fisker Gabbe. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseB Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Der var bildene på plass! Det var jo skikkelig storfiskform på det største du tok, Svein! Kan lett forveksles med en ørret med tre ganger høyere vekt. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svenna Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Grattis. Vel fortjent når du drar ut i sånt drittvær. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogna Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Er det ikke for sent å harve da.... jeg avslo et tilbud her om dagen fordi jeg mente det var for sent-og det er jo 10grader enda her liksom.... blæh. Da må jeg ut en kveld visst Skitt fiske, gleder meg til rapporten uansett hvor den legges ihht lista Så lenge det ikke er lokk på vannet er det "harvbart". Personlig harver jeg til isen klaker og markklysa ikke lenger kommer i vannet. Ved flere anledninger har jeg harvet og plutselig, på neste kastet er isen der. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GStrike Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Grattis med skikkelig fine ørreter! Har vært der en gang selv, ble ikke noe fisking da, bare bading. Ble overrasket at vannet lå så nært selve Oslo. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Takk for gratulasjoner Tilsvarende gode forhold i kveld. Men får desverre ikke dratt ut. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vango Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Takk for gratulasjoner Tilsvarende gode forhold i kveld. Men får desverre ikke dratt ut. Du får si ifra hvis du trenger å ha med en for å bære fisken din en kveld Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars M Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Gratulerer så mye med nydelige truttiser Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anatema Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Fine fisker og sinnsykt fine naturbilder!!!! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 sinnsykt fine naturbilder!!!! Endelig noen som kommenterte dem Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pikewallis Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 du er jo en guds gave for fotoverden og den kunstreriske mangfold. Du ligger i førersete. Grattis med flott fisk Svein Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsen Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Gratulerer med flotte fisker. Personlig så beundrer jeg deg mer for at du tør reise ut helt alene i skogen når det er mørkt Etter et par møter med elg har jeg blitt mer og mer mørkredd med åra Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Har heldigvis aldri opplevd noen sammenstøt med sinte dyr i mørket, men har skvettet fælt av dyr/fugler, så jeg skjønner hva du mener. Likevel, det å skvette litt går jo bra med mindre man har dårlig hjerte. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts