Gå til innhold
Fiskersiden

Nå er jeg glad deppa...


tryta
 Share

Recommended Posts

Rimelig tøff i trynet,så sa jeg til naboen i kveld: Jeg stikker ned å napper opp en havabbor til artslista mi.

Det hele startet i morges da den hovene bleien hoiet meg innom i forbifarten,hvorpå han viste meg restene etter gårsdagens grillede havabbor. Vekten var 1,5kg ferdig renset.

Siden han hadde spottet fiskene på stranna i sommer,og tydeligvis veit det samme som meg,så tenkte jeg at en burde få plass på artslista mi.

Derfor tok jeg båten bort til den lille vika i 21 tiden i kveld.

på andre kastet dukket denne opp. En liten horngjel.

32681_s.jpg

Jeg sleit litt med å holde båten pga pålandsvind,så jeg kastet mot land,samtidig som jeg bakket utover.

Da ble det liv å røre kan jeg skrive under på. Stanga sto i ei kraftig bue!

Fra tidligere møter med havabboren,så viste jeg instiktivt at det var riktig art i enden av snøret.

Den gamle favoritt stanga mi sto i ei pen bue,og fisken tok virkelig igjen.

Jeg har snorklet mye i området under oppveksten,så jeg var ikke redd for at den skulle kjøre seg fast i bunnen.

Jeg tok meg tid til å finne frem fotoapparatet.

Her skulle det knipses!

32682_s.jpg

Men hvor var håven?

Generaltabbe!

Fisken var nå så sliten at den kom seilende oppetter båtsiden på siden,da så jeg til min forskrekkelse at kroken bare satt fast i en skinn flik i overkant av gjellen.

Det gikk som det bare måtte gå.

Når jeg løftet stanga litt ekstra for å få tak i den,så glapp den taket å svømte rolig nedover til bunnen...

Med en klump i halsen og en tom rar følelse i magen,så fortsatte jeg å kaste.

Uten ett eneste napp selvsagt.

32686_s.jpg

I morgen håper jeg at naboen ikke spørr hvordan det gikk :wub:

Hva har jeg lært etter kveldens lille tur?

Ikke fikle med fotoapparatet når en sprek fisk kjemper i andre enden av snøret,og husk den fordømte hoven.

Eneste lyspunktet med at fisken slapp unna,er at den ikke kunne blitt ført opp på lista pga feilkroking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en del år siden bodde jeg i USA og ble helt hekta på Bass fisket. Så en dag smeller det endelig på en ganske skikkelig fisk, jeg må konsentrere meg og knipser sneipen for å frigi hendene. Denne treffer så senen min og brenner den tvert av.... Dette er fakta ***** ! :D

Men men...fisken hadde jeg kanskje ikke husket så godt lenger hadde det ikke vært denne enden på historien ! :P

Jeg fisket mye Bass der borte, og denne ligner jo mye på Havabbor. Jeg fisket også Striped Bass, som også hadde en større sjøvandrende svoger. Er det dette som er Havabbor ?

Altså noe ala Ørret og Sjøørret ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med psykiske bivirkninger etter at fisken ikke ønsket å komme på lista.

Været ser ut til å være på min side om snaue 5 timer.

7ms pålandsvind og 1,9mm nedbør. Fisken er ikke var da,men blir kun sluk som gjelder.

(Edit: Været ble for ille,så jeg droppet turen)

Kan bare ikke la naboen lede,når jeg veit at han ikke fikk den største av de.

Den jeg mistet var mellom 8-11hg. (tror jeg)

Er en art jeg mangler som jeg gjerne skulle hatt på lista, planlagte satsinger i sommer har ikke blitt noe av, men er jo fortsatt tid igjen!

Du bor jo ikke langt unna flere bra plasser.

Kjør forbi bergeråsen,ta av ned til fossekleiva.Ta til høyre å kjør til enden av veien. Derifra har du ei rullestein strand. Prøv der :D

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.