Gå til innhold
Fiskersiden

YESS! Ny art på floge!


Joost.L
 Share

Recommended Posts

Var i Kvinnherad idag, plannen var å fiske på laks. Siden vi ikke fant nok vatn, måtte tiden slås ihell med noe annet. Mens eg sto veldig opptatt med noe meite greier på umulige fisk, ser eg plutselig at "stokken" som låg noen meter foran meg i sanden begynnte å bevege seg. Nærmere inspeksjon viste å bekrefte mine mistanker.

YES, aldri trodd det men der låg han foran føttene mine, og bare ventet på en av mine absolute gjengangere i sjøen hva flogefiske angår. Sprang som en galning til bilen hentet flogestangen og begynnte å kaste. Etter 3 kast forsvant han uten å ha reagert i det hele!! :unsure:

Tok en matpause og gikk tilbake, og jammen haddet han ikke kommet fram igjen, men nå litt lenger ute.

Kastet et godt stykke bak han og lot det synke på botnnen, og dro det rykkvis inn. Så snart eg dro forbi han kom han etter og tok............. men falt av igjen. Men la seg litt nærmere nå. Neste kast......fast fisk igjen men også nå falt han av. Alle gode ting er på 3. Noen kast senere fekk eg han til å ta igjen, og dro skikkelig til nå.

Og opp kom den...........den tøffeste fisken eg har sett! :D

59650_s.jpg

EN RØDKNURR på 520 gr.

59648_s.jpg

59649_s.jpg

For en tøffing......

59651_s.jpg

Det ble forøvrig ingen laks, men trøstepremien var en stor plaster på sårret!! :)

Endret av Joost.L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk,

men..............,

siden eg sjekket den opp mot N-rek. og ikke på floge, ble den satt ut igjen etter å ha blitt veiet på en dårlig vekt :)

Få se ka vi får til her, takk til Hunter for å gjøre meg oppmerksam på dette med N-rek.!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå til tider en rødknurr i marbakken 7-8 meter fra sofakroken min her for 1 måneds tid siden, 3-4 dager på rad. Tenkte at jeg skulle prøve å fiske den en dag for veiiing og fotografering, men har ikke sett mer til den. Jaggu har jeg fått et mer avslappet forhold til spesielle fangster med årene :D .. det føltes nesten litt for enkelt å fiske den opp fra halvannen meter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.