Gå til innhold
Fiskersiden

De siste dagers fiskerier


Brutus
 Share

Recommended Posts

Da min samboer er høygravid med termin nå på torsdag, har jeg de siste 14 dagene, klok av skade fra sist, prøvd å fiske mest mulig før fødsel. Arten jeg har jaktet mest etter har vært rødhai, men noen koseturer med venner og familie har det og blitt.

Den hyggligste turen var med samboer og datter på Slottet. Jentungen fikk flere bergnebb og de fleste helt på egenhånd. Noe som selvsagt var kjempestas.

59885_s.jpg

Selv fikk jeg en gylte jeg i det lengste håpte kunne være en brungylt, men en liten artsindentifisering av kyndig personell konkluderte dessverre emd bergnebb...

59886_s.jpg

Har for første gang på lenge og testet etter brunørret. Glitre i Finnemarka var plassen. Det ble dessverre ikke noe her, men hilste på en somhadde fått en på nærmere kiloen. Skal definitivt tilbake hit igjen. Men som sagt er det rødhai som har stått i fokus. Har stirret utallige timer på denne

59884_s.jpg

Men dessverre ikke med annet en slike og annet småkjafs som fangst

59887_s.jpg

Fikk dog en på 540g, noe som er pers :)

59888_s.jpg

59889_s.jpg

Men idag morges kom endelig rødhaien. Testet en ny plass og glad er jeg for det. Herlig solskinn og blikkstille vann. Fikk en fin makrell og lyr, for en lokal helt kom bortom. Lurte på om det var greit at han badet naken ved siden av meg. Gjorde nemlig alltid dette, da det aldri var folk her så tidlig. Turte ikke stutre frem noe annet en et "ok", og satt nervøst og nikikket på rodpoden min. Mannen kom opp og opplyste at det var "deilig vann". Følte meg litt utilpass og vurderte å dra hjem idet det ulte i vden ene varsleren. Fast fisk og opp kom denne

59890_s.jpg

980g ny pers og etterlengtet gjensyn med Norges nydligste hai :)

59891_s.jpg

59892_s.jpg

59893_s.jpg

NÅ er jeg klar for fødsel :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.