Gå til innhold
Fiskersiden

Gummimakk


Martin93
 Share

Recommended Posts

Når eg er på hytta så fisker eg fra båt og da er gummimakk ( http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Gummimakk/VMC/VMC-Gummimakk-Bl%C3%A5---5-stk--127164-p0000058524 ) veldig effektivt med flere gummimakker på. Men her hjemme fisker eg fra land, så lurer da på om fungerer det fra land? Hadde det funket med noken gummimakker + sluk eller noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sjøørretfiske er det ikke uvanlig å ha en mindre flueopphenger en rekeimitasjon el, foran sluken, men en slik makk blir nok litt overkill og vil nok skade mer en den gjør nytte av seg. Til annen fisk blir det litt å velge mellom slukens livlighet eller en dobbel. Skader aldri å ta med seg begge deler på fisketur, får du ikke fisk på det ene har du alltids det andre som kanskje kan trigge hugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sjøørretfiske er det ikke uvanlig å ha en mindre flueopphenger en rekeimitasjon el, foran sluken, men en slik makk blir nok litt overkill og vil nok skade mer en den gjør nytte av seg. Til annen fisk blir det litt å velge mellom slukens livlighet eller en dobbel. Skader aldri å ta med seg begge deler på fisketur, får du ikke fisk på det ene har du alltids det andre som kanskje kan trigge hugg.

Gummimakk finnes i flere størelser, så velger man riktig størelse, vil ikke det være no problem.

Jeg ville riktig nok ikke brukt mer en en opphenger fra land da flere bare vil gi trøbbel i landingsøyeblikket.

Endret av Maritim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.