Gå til innhold
Fiskersiden

Fantastisk dag i Kjerringvik med ny art - Bilder


westside
 Share

Recommended Posts

Idag dro ut vi til Ølberghomen for å sjekke forholdene der ute, men etter en halvtimes fiske med null fangst dukket det masse Sel opp og skjønte vi var utkonkurrert. Hva nå - jo vi tar turen ut til Kjerringvik og prøver oss på godplassen der ute. Det lønte seg - solen skinte og det var vindstille og alt var bare bra! Så begynte fisken å bite etter et kvarters tid, Roy haler iland en fin Torsk på 2,420 kg og med et glis ser han bort på meg.

Roy med Torsk 2,420 kg

2410200514497qqJW73U7A4PMyL4MF.JPG?81

Hos meg så smånapper det litt så jeg gjør et tilslag og en liten krabat sitter på, men hva er dette? Det er ny art og er vel en Ulke av et eller annet slag - Dere vet det helt sikkert satser jeg på... Hjelp! [ ;) ] Veier hvertfall 40 gram.

241020051457i5ZmRZC2IrLSy2XXXc.JPG?66

241020051419hzqpdGgiaVzWp4ZmYr.JPG?52

241020051424wprAaqfy6jtsY3JGKB.JPG?5

241020051429LOGhM8J9FiR9Xr4dpt.JPG?3

Etter å ha ristet av meg gleden over ny art så fortsetter fiske. Roy fortsetter med å dra opp Torsker på rundt kiloen, men jeg får et skikkelig utras med en unormalt sprek Torsk på 2 kg blank og rett etter hogger det på en Lange på 330 gram - kanskje ikke noe å stille opp med mot alle Vestlands Langene som har dukkert opp for tiden, men jeg er fornøyd som alltid

Torsk på 2 kg blank

241020051455cObM7dqvoK7Aa9koIH.JPG?82

Lange på 330 gram

2410200514062qOo3CE2lHWLeIBLzK.JPG?13

Alt i alt en fantastisk dag på et fantastisk sted [ :) ]

Noen ekstra bilder bare for å vise det nydelig været:

241020051412XJZgaIjozhRQRbKlbT.JPG?78

241020051435SZTL2TvQSsbPqQPBZ3.JPG?95

241020051439LhHejcPiM8zcKaeezK.JPG?30

Gleder meg allerede til neste tur [ :) ] Skitt fiske folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth: God plassen din?! Hehe er nok god plassen til flere det der vettu [ ;) ] Ja det er bare å komme seg ut Kenneth [ :) ]

Vilhelm: Nei telte de ikke desverre, var stressa med å få den ut ivannet igjen etter full fotosession [ :) ]

Vango: Tok Fløyen på reke/makrell kombo med kroker str. 2

Takk takk alle mann [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fløyfisken!

Den viser seg ikke så ofte og sitter laaaangt inne for noen[ :) ]

btw: jeg fikk min på nesten samme måte som deg for noen år siden. Prøvde lett frustret å få noe flyndre så plutselig så dukket en sånn raring opp. -Hva fean er dette da! Etter noen minutter med friske diskusjoner (to personer med marinbio utdannelse OG Thor!!!) fant vi ut at det var en fløyfisk hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøyer meg i støvet[ :) ][ :) ]

Nok en knall fangst og rapport!

Lurer kanskje på om det er fløyfisk (hann) jeg har dratt opp og ikke ulke.. Er hannen litt grønn, rød, hvit og brun (eller noe sånt)[?]

Et par turer til nå Martin, så er jeg parkert i forhold til antall arter. Trenger mer fritid og tydligvis noen turer til Kjerringvik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Plønix

Bøyer meg i støvet[ :) ][ :) ]

Nok en knall fangst og rapport!

Lurer kanskje på om det er fløyfisk (hann) jeg har dratt opp og ikke ulke.. Er hannen litt grønn, rød, hvit og brun (eller noe sånt)[?]

Et par turer til nå Martin, så er jeg parkert i forhold til antall arter. Trenger mer fritid og tydligvis noen turer til Kjerringvik...

Her du flere gode bilder av en hann Fløyfisk:

http://artikler.uwphoto.no/om_fisk/vanlig_floyfisk.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerringvik er en megaplass, det har jeg vel sagt før også. Grattis med fløyfisk Martin!

Skal si du har blitt en dreven kystmeiter! Har du ikke vurdert surfstang snart [ :) ]?

Helt ytterst på venstre side av Svinevika er vel også en hotspot vil jeg tro.

Ellers så har jeg sitti mange sommerkvelder på svaberget ved brygga i Svinevika og fiska etter flyndre med reke... DET er idyll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.