Gå til innhold
Fiskersiden

til Flyndrevika med Karleif- 2 nye arter- bilder


kim andre
 Share

Recommended Posts

møtte Karleif underveis til Flyndrevika og lessa over en haug med utstyr og agn. kvart over tolv/halv ett var vi på plass med ferskt agn og klare for rødspettene og rødknurren. ja, det er her jeg fikk rødknurr for noen år siden, Karleif[ :D ].

det startet skikkelig dårlig med noen få napp uten at fisken ville sitte.

etterhvert fikk Karleif sandflyndre, mens jeg dro denne knurren

111220052020eytgAgl8njCVXqRZBL.jpg?14

111220052026fsPWnviDeJrUf9umj6.jpg?45

her er Sandflyndra til Karleif

111220052013Y8qcqQAxShVb5C14fP.jpg?35

111220052014kGXDxg1D5hUCeuCBN6.jpg?7

1112200520162ubOZGNs15tDRzWFDS.jpg?49

etterhvert fikk vi flere sandflyndrer, selv om ingen av de var store, tipper de lå under 200g alle sammen

her er min største for dagen

111220052030j4oKblXH4WDtypHppP.jpg?18

etter at en av de innfødte sneik seg innpå oss, og overfalt oss med historier fra krigen og masse politiske syn på flyktninger, fiskere, oljebransjen, naturressurser, green peace, Hitler, Qisling, tyskere, dorgetorsk i tonnevis, gmle ordtak han egentlig ikke husket rett, rike mennesker, fattige mennesker, bombing av alle andre land en norge, drap av selvmordsbombere blablablablablablablablablablab

lablablablablablablablablabla

blablablablablablablablablablablablablablablablablablabla

blablablablablablablablablablablablablablablablablablabla

blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla

bla...

gikk jeg litt lengre bort for å hvile ørene og den sarte sjelen min.

her fikk jeg floke på første kastet, og måtte kave meg rundt på jordet for å få ut nok snøre til å fikse knuta.

da jeg sveivet opp slakken var det liv i andre enden. kjente at fisken ikke var stor, men art nr 51! du hadde rett i at det kunne være gapeflyndre Karleif!

111220052038amADT7AucoxlQc6KGf.jpg?47

La fort merke til at Karleif ble gaaaanske sur, siden jeg nå raser fra ham på artslista[ :D ][8D]

men Karleifs hevn var skikkelig sur: han nektet å svare på den infødtes historier, og den infødte peilet seg da naturlighvis inn på meg[ B) ][:0]

etter masse omigjenfortellinger av de samme historiene om oljebransjen, naturressurser, green peace, Hitler, Qisling, tyskere, dorgetorsk i tonnevis, gmle ordtak han egentlig ikke husket rett, rike mennesker, fattige mennesker, bombing av alle andre land en norge, drap av selvmordsbombere , klarte vi å pakke alt i bilen og stikke av.

kjørte til karleif sin brygge i høgsfjorden med en garanti på at "her får vi hai Kim!". greit for meg, siden jeg mangler pigghå og hågjel. men da Karleif dundra søkket og illeluktene makrellfileter midfjords, ble jeg ikke så sikker på at dette var plassen for mitt utstyr.(har ei ræva Sølvkrokensnelle[ :D !][ :D !][ :D !] med altfor tjukk sen, gleder meg til å kjøpe ny til våren[^]).

etter å ha slengt ut glidende sirkelkrok og makrell 20meter, tenkte jeg at dette var ikke optimalt, men det får stå til.

"men Karleif har som oftest rett" Jærsk ordtak fra middelalderen

for etter tre kvarter og noen svidde pølser ble det liv i snella mi!

sto og gapte litt før jeg forsto at en fisk faktisk ville gape over den store kroken.

etter en fin kamp løfta Karleif haien (pigghåen) opp mellom beina mine.

haien glefset rundt etter meg , Karleif, bilen og to rekebiter, før jeg med et nervøst nakkegrep fikk kontroll over situasjonen.

har ønsket meg denne leeeeenge, og vil gi Karleif all kred for super guiding. sjeldent at jeg har vært så stolt![ :) ][ :D ][ :) ]

pigghå 2,48kg NY ART NR 2 i dag

111220052004eN9IOeFuxjKUbxAaVK.jpg?64

111220052009YX8xRtGeCWQoByQPaz.jpg?3

Karleif dro senere en tynn svarthå, som satte et fint punktum på turen.

to nye arter og en knall tur takket være Karleif. (som ikke fiskk noen nye arter i dag).

totalfangst

endel sandflyndrer

1 knurr

1gapeflyndre

1 liten lyr

1 liten hvitting

1 pigghå

noen små torsk

1 svarthå

1 berggylte

noen sjøstjerner og en krabbe med ei klo og fire bein

tota

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

Er superagnet berkley gulp sandworm?

Ja lurte på det jeg og.. Jeg prøvde det idag med ingen suksess. Heldigvis hadde jeg med den sikre vinneren reker og makrell [ :D ]

Flott tur Kim Andre, grattis med 2 nye arter [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var hyggelig lesning! Alltid moro når noen får det til. Når man i tillegg legger på en god dæsj skriveglede og god formidlingsevne blir det jo en fryd å lese resultatet! [ :D ]

Man bør jo alltid prøve å holde seg på god fot med de innfødte samme hvor man fisker. Virker dog som dere dumpa borti en som av forståelige grunner ikke har så veldig mange å snakke med! [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker Håvard! tydlig at "ordføreren" liker å snakke, men jeg har en plan for neste gang...[ :D ]

Karleif: du må ikke bli så sint, heller glede deg over at rødknurren jeg fikk på denne plassen rispet bittelitt i fingeren min.

ganske lett å få den og, bare å kaste ut...[ :D ] og gapeflyndra, ja du så jo trikset med knute osv. bare vims litt rundt på marka og si **** ****** i ***** ******* glidende **** ******tackle! inni deg, så sitter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veide gapeflyndra hjemme, og den var nok tynere enn den ser ut som, veide bare 182g

westside: kamera som brukes er ixus 430 med uv-hus.funker kjempebra, men ixuskamera er vannskadet etter en landing av fisken til Bernt R tidligere i høst. kan ikke skru av/på blitz, bruke macro osv. derfor er noen av bildene ute av fokus

leverer det inn mot slutten av uka, trenger det i morgen[ ;) ][ ;) ][ ;) ][ :D ]

Tequila:[ :D ][ :D ][ :D ] innlegget ditt ville vært på flere tusen ord hvis du var den innfødte, og dessuten har nok denne "ordføreren" aldri før sett en pc, eller mobil, eller telefon, eller tv eller kjøleskap osv. tror faktisk ikke han har tatt i bruk strøm en gang[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var rett og slett så mye blabla at jeg nesten eksploderte, men siden jeg har et yrke der man må tåle mye mas hele dagen fra kvinnfolk og unger, er jeg herda. men at en person kunne slite meg ut på halvannen time, er imponerende!

men litt fisketips fikk vi jo og, siden han har fisket mye med garn i fjorden...[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.