Gå til innhold
Fiskersiden

Isforholdene i fjordene på Haugalandet


Fiskemannen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 183
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ble jo tatt endel fin taggiser forrige runde husker jeg, men vi fikk vel bortimot nada Thor :D

I forrige runde ble det tatt bra med taggiser, steinbit,sei(ikke små) knurr, og havkaruss på Sundfør.

Jeg holdt meg selvsagt til knurr da :o

I Etne ble det tatt bra lysing, skate, slimål og hvitting.

De store hvittingene tok vel SveinE når han var alene.

Endret av Gismervik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i allefall et par som har holdt til i flere år der, skal også være flere utover fjorden.

:) Sist det var "trygg" is der, vart det observert 8-10 ørner på isen på kvelden, etter at alle fiskarane var vekke og fiskerestane låg att på isen, mest taggmakrell og knurr. Det vart og satt garn under isen, og dei fiskarane etterlot seg mykje mat til ørnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Sist det var "trygg" is der, vart det observert 8-10 ørner på isen på kvelden, etter at alle fiskarane var vekke og fiskerestane låg att på isen, mest taggmakrell og knurr. Det vart og satt garn under isen, og dei fiskarane etterlot seg mykje mat til ørnene.

Det lå også et par smørflyndrer i haugen med taggiser der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser du, jeg huska nesten rett... ikke verst det. Er fort noen år siden dette :)

Kanskje jeg heller skal lage meg ett skjul der, og fotografere havørn. Skal være ganske mange av dem der inne om vinteren

det fins skjul hvor det blir fotografert havørn fra der. om den står åpen aner jeg ikke, men jeg vett og hvem som eier den/ har lagd den. Kan sende mer info på pm om det er intr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en viss fare for at dagene frem til avreise kommer til å gå veldig sent slik dere beskriver forholdene der nede nå. Jeg blir bare mer og mer gira på å komme meg avgårde. :o

Heisann.

Jeg har ennå ikke sett folk utpå i Etne. Men nå er jo også mange av de riktig gamle isfiskegutta vandre videre :o

Jeg har heller ikke hatt tid til å prøve, men her har det vert -5 til -13 grader den siste tiden, så det bare må være tykk nok is utenfor flytebryggene. Jeg hadde uansett reis innover med borret hadde jeg vert dere.

Uansett er det også fiske i Osvåg nå. Der er det spor etter aktivitet på isen.

Jeg selv reiser til fjells i helga.

Lykke til og vær forsiktig :)

Endret av sveinE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke meg vet jeg, så da var det nok deg :)

SØ som fluefiskern tok på harpa på 2.5 var jo heller ikke ille :o

Hehe.. jo det var meg. Tror den var 1,5kg.

Og hvis jeg husker rett slo jeg persen din... men du tar han nå.

Gamlingen skal låne borret mitt i dag, så han skal utpå i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlingen skal låne borret mitt i dag, så han skal utpå i dag.

Da er med andre ord isen trygg i Etne..?? da blir det Etnetur på lørdag.

Hva i all verden skal du til fjells for da Svein, det må da være snø nok i Ølen/Etne nå vel :)

Endret av Gismervik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er med andre ord isen trygg i Etne..?? da blir det Etnetur på lørdag.

Hva i all verden skal du til fjells for da Svein, det må da være snø nok i Ølen/Etne nå vel ;)

:) Og eg som har satt penger på oddsen på at du skulle få årets fyrste HA i helga, men det er vel det samme som at pengane er tapt når du velger Etne og ikkje Sundfør. :o Knurrkongen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Og eg som har satt penger på oddsen på at du skulle få årets fyrste HA i helga, men det er vel det samme som at pengane er tapt når du velger Etne og ikkje Sundfør. :lol: Knurrkongen!

Hadde jeg bare visst det litt før, men tapte penger er tapte penger, i allefall hvis det var HA du satset ukelønna på :lol:

Det kan enda bli Sundfør, må se været litt ann først.

Fordelen med Etne er jo akkurat det med knurr, det er muligens andre arter å få også der :D

Endret av Gismervik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det frister veldig med isfiske, så jeg må prøve å komme meg innover på lørdag.

Isbor har jeg ikke, isfiskestang har jeg ikke, men lyst har jeg nok av.

Blir vel øks og feil type stang hehe. :D

Mye sånn som vi har drevet på altså :o Funker det og!

Se her- 25cm+is og øks, fisket med Penn Slammer 20-40lb og Penn Senator 4/0 HS :lol:

120320062031vlxz3rIrvYi6zxbgPv.jpg?86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det frister veldig med isfiske, så jeg må prøve å komme meg innover på lørdag.

Isbor har jeg ikke, isfiskestang har jeg ikke, men lyst har jeg nok av.

Blir vel øks og feil type stang hehe. :angry2:

Hei!

kor langt ut i ålfjorden går det ann å fiske på isen nå ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.