Gå til innhold
Fiskersiden

Isforholdene i fjordene på Haugalandet


Fiskemannen
 Share

Recommended Posts

Gismo og co i Etne hadde et variert fiske så vidt jeg fikk med meg, med blant annet ei 4,5 kilos kveite som Kolbeinsen tok.

Har aldri beveget meg så fort over isen som da bildet av kveita kom på mobilen.

Var laaaangt ute i fjorden og fikk ikke fisk, flytta meg glatt med en gang de begynte å sende fiskemeld... eh...terror på mobilen.

Skal prøve å få ut noen bilder av kveite, fjord og folk i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 183
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 10 months later...
  • 3 weeks later...

Var inne i helga. Da lå isen i hele bukta i Etne, så langt du kan se. Ifølge fastboende la isen seg i hele fjorden på samme tid, og er trolig jevn. På lørdag var isen 12-14 cm og jevn der jeg sjekket. Observerte folk over hele fjorden på søndag, også folk som gikk over hele fjorden fra nord- til sørsida, også rundt den såkalte KIS-brygga. Tror ikke jeg tar godt i når isen må være minst 20 cm til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at bilene starter i hele resten av landet da - som har hatt slike temperaturer i mange uker nå. Og har det i korte perioder hvert år :blush:

Det er nok lettere i et tørt innlandsklima enn i et fuktig kystklima.

Bilen min hadde det nok mye verre da jeg bodde i Oslo enn her på Toten, selv om vintertemperaturen på Toten er vesentlig lavere enn i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan faktisk bli så kaldt at jeg ikke reiser til Etne i helga av den grunn- ikke for egen del men mtp kjøring/bil.

http://www.yr.no/sted/Norge/Hordaland/Etne/

Men med de temepratrurene de melder denne uka blir det nok flere alternativer betydelig nærmere og noe mildere :D

Pingle............. Skylde på stakars bilen...... :D . Kjenne deg for godt, feiga ut kylling...... ^_^:D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noken Stordinga som har vert og sjekka isen i Dåfjorden?

:P Den er nok brukande tjukk frå Rydlandssago og nordover. Frå brua og innover mot Rsago hadde eg ikkje følt meg like trygg, ein må iallefall unngå dei straumsatte partia rett innanfor brua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.