Gå til innhold
Fiskersiden

tåke eller lavt skydekke


heitmann
 Share

Recommended Posts

i dag skal jeg opp til et gromvann langt oppe i fjellet.og jeg ser at det er skyer langt nedover fjellet.jeg lurte på om deres erfaringer med tåke/lavt skydekke.min erfaring er at tåka som siger ned fra fjelltoppene,altså lavt skydekke,er ufarlig for fisket.den tåka som kommer sigende nedenfra og som legger vannene blikkstille, er derimot døden for et effektivt fiske.slukfiske på blikkstille vann er fra før ganske dårlig, men i kombinasjon med kulde-tåke, som ofte kommer om kvelden på klare dager, er det håpløst.det jeg kaller for lavt skydekke, faller derimot ofte sammen med ganske mye vind som jo stort sett alltid er gunstig.noen andre erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent nå... Tre kompiser er på fisketur i et skikkelig gromvann (tror vi), og det spørs om ikke "klubbrekorden" min på 4,1 kilo ryker. Det ble tatt tre fisker i vannet for to uker siden, med samlet vekt på 15 kilo. Får håpe at fiskekompisene mine (konkurrentene [8D]) blir rammet av tåke og sjit. Neida... hadde vært artig om de kom hjem med en ørret på 6 kilo... Jeg sitter dessverre hjelpesløs på jobb... huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Neida... hadde vært artig om de kom hjem med en ørret på 6 kilo... Jeg sitter dessverre hjelpesløs på jobb... huff...

Hehe... der røyk rekorden min. Jeg var sykt nær når jeg skrev innlegget i går om at det hadde vært artig med en 6 kilos fisk. En av fiskekompisene mine fikk en ørret på 5,9 kilo i går kveld. Den rekorden blir vanskelig for oss andre å slå. Må vel fiske på isen i hele vinter [} :) ][} :D ][} :D ]

Heitmann... det er bare å bestille billett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Det er jo helt sykt! Og du gjettet det til og med på forhånd. Er det i forbindelse med gytevandringen at dere såpass lett (ser det ut til) kommer i kontakt med slike monstre?

Tre kompiser av meg er ute på tur. Vi snakker sannsynligvis om 20 timers effektivt fiske per person (60 timer tilsammen) fordelt på to overnattinger. Med andre ord kan man ikke si at det er veldig lett å komme i kontakt med storingene i området. Jeg har snakket med kompisene på telefon (elendig mobildekning), og av de bruddstykkene jeg fikk med meg kunne de fortelle at de ikke hadde hatt napp foruten om storingen. Men plutselig smeller det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp... den var så fin at det ikke gjorde noe at rekorden min ble slått (4,1 kg). Men jeg hadde blitt frustrert om han hadde fått en på 4,2 kg [ :D ]

Vannet ligger lenger nord enn Brønnøysund... mye lenger. Men akkurat hvor sier jeg ikke her. De som måtte være interessert i være med får heller ta kontakt![ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.