Gå til innhold
Fiskersiden

Monster i Alta


Davidsen
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo 1000 forskjellige faktorer som utgjør hvor lang tid det vil ta å lande en fisk.om du vil stå med flaggstang og vinsj, så gjør det.men om det blir noen kamp er en annen sak. den første måneden i namsen, bruker jeg stort sett 10fots stenger med 30-100grams kastevekt. bruker konsekvent monofilament, da jeg syns multifilament har for lite minne, og ofte gjør at spennet river kroken ut av kjeften på laksen før den har fått festa seg. Har selv landa laks på 19,1kg på 25 min i namsen med relativt lett sølvkroken utstyr med 0,35 line. Har også tatt 12,7kglaks på Anbassadeur 7000C Syncro .45line og kraftigere stang.da varte kampen i 2timer og 2min grunnet en kroking i bak gjellen og i enden av kjevebeinet.fisken fungerte som ei oterfjøl og brukte strømmen for å presse seg ut,selv om den var tom for krefter.

Det som jeg syns er viktig er å hele tiden ha føling med hva laksen gjør.Derfor ikke for kraftig utstyr, men skal heller ikke være så lett at man ikke kan legge press på fisken. Og å sammenligne en enkelt laks med ei karpe eller hvilken som helst fiskeart blir feil. Fiskens kondisjon og forholdene den blir tatt under varierer jo fra individ til individ.punktum :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.