Hoffa Posted March 17, 2006 Report Share Posted March 17, 2006 Hastigheten har ellers bedret seg betraktelig - nice Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
namsenlaks Posted March 17, 2006 Report Share Posted March 17, 2006 Tror du bare kan laste opp så krympes det automatisk... Nope, denne meldingen kommer opp hos meg: "Filen du forsøkte laste opp er større enn det administrator har satt for gruppen du er i" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 17, 2006 Report Share Posted March 17, 2006 Jeg sitter og humper på isdn-linje og hastigheten har økt dramatisk i forhold til det gamle forumet. Mulig det har med grafikk/annonser å gjøre... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mavi Posted March 17, 2006 Report Share Posted March 17, 2006 Er det noen mulighet for å autopålogging? Sånn som det er nå må jeg logge meg på for hver gang jeg åpner forumet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karleif Posted March 17, 2006 Report Share Posted March 17, 2006 Nope, denne meldingen kommer opp hos meg: "Filen du forsøkte laste opp er større enn det administrator har satt for gruppen du er i" Det samme skjer hos meg Er det noen mulighet for å autopålogging? Sånn som det er nå må jeg logge meg på for hver gang jeg åpner forumet. Eg har autopålogging, men ikke spør meg hvordan jeg fikk det til Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hoffa Posted March 17, 2006 Report Share Posted March 17, 2006 En ting jeg virkelig savner er når jeg trykker på Se nye innlegg. Hvorfor kommer ikke de nye innleggene opp kategorisert slik som før...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
asmund aa Posted March 17, 2006 Report Share Posted March 17, 2006 Noen som har en lettforståelig oppskrift på hvordan man forminsker bilder, til 100 * 100 pixler og 20kb ? Må man ha et fotobehandlings program? På forhånd takk Gå i paint strekk/forskyv ,prøv med 10 og 10 istedet for 100 som står i boksen på fullstørrelse er også en mulighet der til å sette bildet til 100*100 piksler men da må bildet være merket med ramme håper du sjøntye dette Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingar Posted March 17, 2006 Report Share Posted March 17, 2006 Det samme skjer hos meg Eg har autopålogging, men ikke spør meg hvordan jeg fikk det til Funker bra for meg også! Ellers må jeg si jeg liker dette forumet bedre en det gamle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BINN LADDEN Posted March 17, 2006 Report Share Posted March 17, 2006 En ting jeg virkelig savner er når jeg trykker på Se nye innlegg. Hvorfor kommer ikke de nye innleggene opp kategorisert slik som før...? Veeeldig enig, dette savner jeg også. Får dessuten ikke til avatar-bilde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blydonkern Posted March 18, 2006 Report Share Posted March 18, 2006 nå ligger mulighetene for å sende pm hos meg nede Får ingen kvittering i boksen over sendte pm Noen som vil være så vennlig å sende en pm til meg? Skal prøve ut noen greier takk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilhelm Posted March 18, 2006 Report Share Posted March 18, 2006 PM sendt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Posted March 18, 2006 Report Share Posted March 18, 2006 nå ligger mulighetene for å sende pm hos meg nede Får ingen kvittering i boksen over sendte pm takk Når du sender eller svarer på en PM så må du krysse av på "Legg en kopi av denne meldingnen i mappen for sendte meldinger " Da får du en kopi i sendt boksen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blydonkern Posted March 18, 2006 Report Share Posted March 18, 2006 Når du sender eller svarer på en PM så må du krysse av på "Legg en kopi av denne meldingnen i mappen for sendte meldinger " Da får du en kopi i sendt boksen. i did it but nothin happens men det funker nå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blydonkern Posted March 18, 2006 Report Share Posted March 18, 2006 auto logg skremmer meg litt har aouto logg nå men hvis jeg logger inn fra jobb pc så blir det vel auto logg der også da?? den funksjonen der vill jeg helst styre selv....hvordan slår man den auto loggen av?????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole M Posted March 18, 2006 Report Share Posted March 18, 2006 En ting jeg virkelig savner er når jeg trykker på Se nye innlegg. Hvorfor kommer ikke de nye innleggene opp kategorisert slik som før...? Det der syntes jeg trekker ned endel. Er også medlem på et par andre forum med samme design som Fiskersiden har fått nå, og der har jeg alltid savnet den gode oversikten over nye svar og poster som vi hadde her... Men man vender seg vel til det! Blir bra detta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole M Posted March 18, 2006 Report Share Posted March 18, 2006 Nope, denne meldingen kommer opp hos meg: "Filen du forsøkte laste opp er større enn det administrator har satt for gruppen du er i" Fikk til å laste opp et hvilket som heslt bilde i går, men det fungerte ikke i dag..?? Får opp samme melding som deg, enda jeg har krympa bildet manuelt innenfor de målene som står oppgitt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Posted March 18, 2006 Report Share Posted March 18, 2006 Jeg har lagt inn noen bilder på galleriet, er det noen begrensning på hvor mange bilder man kan legge inn? Eller er det fritt fram? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NoBody Posted March 18, 2006 Report Share Posted March 18, 2006 Noen som har en lettforståelig oppskrift på hvordan man forminsker bilder, til 100 * 100 pixler og 20kb ? Må man ha et fotobehandlings program? På forhånd takk Om du bruker Win. XP, så kan du bare høyreklikke på bildefila, og velge resize, her kommer det opp en meny med flere valg, klikk på advanced>> , og velg custom. Her velger du pixelstørrelse, klikk OK, og du får en kopi av bildet i en mindre filstørrelse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole M Posted March 18, 2006 Report Share Posted March 18, 2006 Om du bruker Win. XP, så kan du bare høyreklikke på bildefila, og velge resize, her kommer det opp en meny med flere valg, klikk på advanced>> , og velg custom. Her velger du pixelstørrelse, klikk OK, og du får en kopi av bildet i en mindre filstørrelse. Det funker ikke hos meg.... Får opp samme meldingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthew Posted March 18, 2006 Report Share Posted March 18, 2006 Mine besøk registreres ikke før etter jeg har trykket på "Merk alle poster som lest" ? F.eks nå står det: Velkommen tilbake, ditt siste besøk var: i dag, 08:05 AM ..selv om jeg har vært innom senere i dag. Er det bare med meg det skjer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunker Posted March 18, 2006 Report Share Posted March 18, 2006 Litt morsom den statistikken som ligger i alles profil. Den som sier hvor mange av innleggene(i %) man har er i testforumet. Jeg ser at jeg har en jobb å gjøre for å redusere % min - 30% 55% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BINN LADDEN Posted March 18, 2006 Report Share Posted March 18, 2006 Det der med avatar får jeg icke til... er det jeg som er for dum for dette forumet eller...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laksefiskern Posted March 18, 2006 Report Share Posted March 18, 2006 Tja, sleit litt jeg og...men så plutselig fikk jeg det til. Jeg brukte photoshop for å croppe bildet og til å sette antall pixler - og paint til å redusere filstørrelsen...sikker en lettere måt å gjøre det på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThorEH Posted March 18, 2006 Report Share Posted March 18, 2006 Det der med avatar får jeg icke til... er det jeg som er for dum for dette forumet eller...? Ikke umulig det gitt... Men det du trenger er ett bilde (som ligger på din data) som du henter frem når du gårr inn i "ditt kontrollpanel" og velger muligheten "endre avatarvalg". Nederst (nesten) der så står det "Last opp ny avatar" til høyre for det så står det "bla igjennom" den ska du trykke på og da leiter du deg frem etter den fila på din datamaskin du vil bruke. MEN du må huske på at denne kan maks være 100x100 pixler og 20kb. Dette kan du endre på i hvilket som helst fotobehandlingsprogram ved å velge "resize/endre størrelse" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BINN LADDEN Posted March 18, 2006 Report Share Posted March 18, 2006 Det er der jeg sliter! Der jeg skal få bildet "dårlig nok". Fikk plutselig en ide´... (crop?..) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts