Gå til innhold
Fiskersiden

2920 Gram


el-nico
 Share

Recommended Posts

Vel, man skal jo ikke klage. Man skal ikke være annet enn overlykkelig og euforisk.

Jeg er overlykkelig, jeg er svimmel av glede og stolthet.

Min datter nummer to kom til verden fredag. Nærmere bestemt kl 00:17. Jeg var hjemme i sengen etter en hard og lang dag på jobb. Ja, jobb! Det har jeg også fått mens fiskersiden.no har ligget nede. Klarte Moss-Fredrikstad på 21 minutter, etter to minutters søvn. Også noe å være stolt av, spesielt med tanke på min lille bil. I det jeg går inn i rommet er hodet ute. Jeg slapp all skriking og kjefting. Litt fornøyd med det og.

Tok et magedrag lystgass og klippet navlestrengen. En fantastisk liten jente. Jeg er ganske flink til dette. Jeg klarer pikebarn!

Men det skulle ikke skje denne helgen. Ser på været der ute nå, og feller en liten salt tåre. Ikke så moren ser det.

Skulle vært ute med stang nå. Hadde alle avtaler med kompiser i boks. For en gangs skyld. Dette skulle bli helgen over alle fiskehelger. En tid for menn og mandige gjøremål. Fisking og fising, banning og sløying, skryting og løgn. Det hele skulle skylles ned med øl senere på kvelden.

Min kjære lille datter, som forøvrig har fått navnet Vaya Nicoline, valgte å komme tre uker før tiden.

Det er viktig for meg å ikke ta dette personlig. Hun mente ikke å ødelegge pappas fisketur. Hun hadde bare så hastverk med å treffe meg.

Jeg fikk en datter, og ikke sjøørret. Jeg trakk nok det lengste strået. Finner nok sjøørret neste helg. Kanskje.

Hun er nydelig, og alt er som det skal være. Ingen premature tegn, dog veldig, veldig lat. Hun spiser og sover og promper som hun skal.

Sykehuset Østfold har fått mye kritikk den senere tid, fra flere hold, men jeg bevitner kun det motsatte. Jeg synes de er kjempeflinke!

Så det ble ikke fisketur med en gjeng ubarberte menn denne helgen. Det ble en datter og mer mykere verdier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, alle sammen. Tusen takk!

Kommer fra sykehuset nå, og personalet vil holde henne noen dager til. Moren har det bra.

Den lille er ikke flink nok til å spise selv ennå. Men hun blir flinkere og sterkere hele tiden. Tar bare litt tid.

Skal hvile seg nå. Holde seg varm.

Denne "fangsten" setter nok SØ'en jeg fikk tidligere i år noe i skyggen ;)

Rart med det.

Og må nok revurdere noe planlagte turer også. Men det er helt greit, det. Kompisen min venter sitt første i mai.

Blitt pappa igjen, jeg. Morsom følelse.

Bilde kommer og barnets mor skal få lese hilsningene når hun kommer hjem!

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fisketur med gutta ble brutalt stoppet av tutta,

Lille Vaya kom ut med fynd og med tut !

Ørreten svømmer nå glad og trygg for El-Nico en stund,

Men dette vil endres til det grusomme i grunn..

For den stolte far vil da lenger ikke ferdes alene langs berget,

Når den vakre prinsessen lar sitt "Otto-Oter" sett herje !!

Gratulerer kjære fiskervenn !! Større fangst enn denne går ikke an å få

;)

Selv har jeg små damer på 6, 8 og 11 som allerede er drevne sportsfiskere... :D

Nyt hvert sekund fremover de neste 6570 dagene !!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fisketur med gutta ble brutalt stoppet av tutta,

Lille Vaya kom ut med fynd og med tut !

Ørreten svømmer nå glad og trygg for El-Nico en stund,

Men dette vil endres til det grusomme i grunn..

For den stolte far vil da lenger ikke ferdes alene langs berget,

Når den vakre prinsessen lar sitt "Otto-Oter" sett herje !!

Gratulerer kjære fiskervenn !! Større fangst enn denne går ikke an å få

:D

Selv har jeg små damer på 6, 8 og 11 som allerede er drevne sportsfiskere... :D

Nyt hvert sekund fremover de neste 6570 dagene !!! :D

Jøss! Pooetisk anlangt? Det er det jeg sier; fiskere er store tenkere.

Og antall dager som du skrev har jeg i hodet fra da første pikebarn kom. Moren er ikke helt enig med meg, men jeg sier det; på 18-årsdagen står koffertene klare. Da får de klare seg selv! Har de flaks har jeg noen kroner i lommene de får på veien :)

Mye fokus på fem-åringen om dagen, selvfølgelig. Hun skal ikke føle seg utenfor. Og for henne er Otto Oter veldig klar. Så snart isen går blir hun pappa med på fisketur!

Skål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.