Gå til innhold
Fiskersiden

Årets første tur etter Sjøøretten


Vilhelm
 Share

Recommended Posts

4700_s.jpg


Jeg og Serator tok turen ut til Salsnes for å prøve SØ'en i dag. Var på plass rundt fjære og pumpa opp bellyboaten. Vi fikk raskt hver vår støing, før jeg etter ei lita time får en pen fisk på 1,3kg. Får deretter fler fisk på rundt 7hg, både tynne og fine, men alle går uti. Mister ufattelig mye fisk som ikke vil sitte etter dette, så jeg går over til flua. I den kraftige vinden blir det lite fisk. Jeg tar så og viser Tore hvordan jeg har gjort det når jeg meitet med sild og dupp tidligere, men i mangel på sild, bruker jeg makrell. Og det gir utslag. Jeg står med ryggen til da jeg hører et lite plask, og ser ringer ved duppen med påfølgende hyl fra baitrunnersnella. En liten en tenker jeg. Gjør tilslag og merker at det er bra motstand i andre enden. Fisken har noen fine utras og etter en liten kamp kommer jeg seirende ut av fighten. Fisken veier pene 2,3kg og gjør at turen er berget. Vi pakker så sammen og setter snuten hjemover.
På veien hjem ringer jeg Jim Frode og hører hva han driver med, og han er selvfølgelig på dypvannskaia og prøver skata. Jeg stikker hjemom og henter meiteutstyret og slår han med selskap. Når vi kommer fram har han akkurat fått ei lita skate på 1100g. I 23.30 tiden kommer mitt første run for kvelden. Etter et bra tilslag og en fin fight kommer det til syne ei skate. Ikke den største, men et greit eksemplar på 2,06kg.
Dette var min siste tur i hjemlige omgivelser før vi setter snuten mot frankrike. Var ikke den værste avskjeden man kan ha, så jeg ser fram til hva Frankrike bringer... smile.gif

Årets første skikkelige fisk. 1,3kg
4697_s.jpg

2,3
4698_s.jpg


samme flotte fisk
4699_s.jpg


Skate på 2,06
4701_s.jpg

Endret av Vilhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med variert og bra fangst Vilhelm! Få som drar så fin SØ og skate på samme dagen. Også skal du Frankrike og fiske karpe, bass og katter også...må få deg enten inn i kasjotten igjen eller ut i arbeidslivet! :blink:

PS Stikker til Mausund til helgen, satser på 4 perser i år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.