Gå til innhold
Fiskersiden

Norges beste fiskeelv - hva mener du?


Arnstein
 Share

Recommended Posts

Jeg holder en knapp på Glomma, med alle variasjoner fra "fjell-elv" i nord til sakteflytende gjennom kulturlandskapet lenger sør. Og ikke minst med sitt varierende artsmangfold fra nord (ørret, harr osv.) til sør (+vederbuk, stam, brasme osv). Glomma er mulighetenes elv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Arnstein

Jeg holder en knapp på Glomma, med alle variasjoner fra "fjell-elv" i nord til sakteflytende gjennom kulturlandskapet lenger sør. Og ikke minst med sitt varierende artsmangfold fra nord (ørret, harr osv.) til sør (+vederbuk, stam, brasme osv). Glomma er mulighetenes elv!

Må ikke glemme laksefiske i sør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for at jeg er fra Drammen og særdeles stolt av både det og Strømsgodset, er det vel liten tvil om at det er Glomma. Men at Drammenselva er en sterkt undervurdert og svært god nr 2 mener jeg helt klart. Ørretelv, storlakselv, ål, gjedde, abbor, stam, vederbuk, mort og brasme for å nevne noen av de mest interessante. Og i hvilke andre elver kan du faktisk forvente å få sjøørret, stam og gjedde om hverandre innenfor en strekning på 50m?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...

Du finner sikkert korte elvestumper som tidvis kan levere store mengder fisk pr meter elv, men når det gjelder mengde fisk og ikke minst artsrikdom sier jeg lett Glomma som Norges beste fiskeelv. Dvs om man ikke kun er opptatt av laks og ørret.

Grutle mener Vaskerelven i Bergen er den beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner sikkert korte elvestumper som tidvis kan levere store mengder fisk pr meter elv, men når det gjelder mengde fisk og ikke minst artsrikdom sier jeg lett Glomma som Norges beste fiskeelv. Dvs om man ikke kun er opptatt av laks og ørret.

Grutle mener Vaskerelven i Bergen er den beste!

Enig med Grutle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skrukka" går for å være en av de beste fluefiskeelver for ørret. Gaula for laks, Nitelva for gjedde/hvitfisk av ymse slag, men sånn "all over" er det vel ingen tvil om at Glomma troner på topp. Skulle forresten bare mangle når man ser på lengden og det antall sjøer som leverer fisk til den på vei nedover østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.