Gå til innhold
Fiskersiden

Sør-Rogaland treff - mai-06


Recommended Posts

Dato: Fredag 26/5-06

Sted: Njåskogen ved Frøylandsvannet

Oppmøte sted/tid: Shell(Eide, Egersund) klokka 16.00 eller p-plass ved Njåskogen klokka 17.00

Fiskeart: (Stor)Ørret, sørv, sik, lagesild og nipigget stingsild

Utstyrstips: Her kan du finne frem det lettere utstyret. Duppfiske eller bunnmeite med mark, fluefiske og slukfiske er aktuelle metoder For sik/lagesild er det krokstr.10-16 som gjelder – nipigget stingsild krever 20 og mindre. Meitemark/rekebiter er greit agn. Hel småfisk /sluk til ørret. Muligens mulighet for en kano/båt-tur – ta med redningsvest.

Greit å ta med: Mat og redningsvest.

Premie til størst fisk(innen klokka 22.00): Turkart

Etter klokka 22.00 fortsetter nok de ivrigste – mulighetene for å lure en stor sørv er overhengende. Föring med malt mais/griljermeil er lurt. Fiskes med helt lette dupper, krok 12-16 agnet med mais. Husk tape og cracklight. Husk lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå ordnet med jaffal 4 kanoer på henger fra Egersund.

I tillegg blir det test av portabelt ekkolodd med sugekopp og alt. Smartcast.

Da kan vi se hva slags fisk det er under båten,størrelse og lengde, før den fiskes, ifølge reklamen.

oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk tøft med kanoer. Flott organisering!!

Er d noen som har en flytevest til låns? Min ligger inne i Ryfylke... Størrelse 80 kg++

Vet ikke om jeg overnatter, men har planer om å være en god stund, hvis været ikke er helt galt.

Hvor mange kommer?

Skal vi grille? Kan ta md vanlig kulegrill og noe pølser/koteletter/hamburgere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå ordnet med jaffal 4 kanoer på henger fra Egersund.

I tillegg blir det test av portabelt ekkolodd med sugekopp og alt. Smartcast.

Da kan vi se hva slags fisk det er under båten,størrelse og lengde, før den fiskes, ifølge reklamen.

oss ;)

dette er jo kjempeflott! :P:D:D:D . ser ut som at dette kan bli en kjempetur for alle som stiller.

jeg kan ta med flytevester til 2-3stykker(er ikke sikker på om jeg har to eller tre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjaa...er vel strengt tatt ikke lov med slikt i skogen - med tanke på siste tids skogbranner o.l. tror jeg vi får kjøre en restriktiv og diskret linje og nøye oss med rett i koppen, varmt vann på termos og brødskiver.

Gjelder grillforbudet enda? Trodde det kun gjaldt når det brant som verst i fylket vårt..

Trodde det bare var bål som var forbudt? Men rekner med at du er mer oppdatert enn meg......

Endret av Kjetil L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.