Gå til innhold
Fiskersiden

Årets første suter:-)


Jørgen
 Share

Recommended Posts

Idag var det karpe som sto på ønskelisten, ville foringskampanjen min gi resultater? Jeg har foret den siste uka og håpet at swimmen skulle være full av deilig karpefisk. Idag foret jeg kun lett med partikler og grunnfor.

Her er godsakene lagt i vann kvelden i forveien, det skal ligge slik i 24 timer - deretter kokes 1 time og avkjøles i kokevannet.

13062006231818h7gMUV56g6Kv.jpg?23

Jeg begynte å fiske ved 19-tiden, og det tok kun minutter før det var en mort på rundt 3 hekto på land. Slik gikk det slag i slag og det ble mange sørv og mort på mellom 3-4 hekto. Endelig forsvant disse plageåndene fra swimmen og jeg kunne raskt observere et kok av bobler som nærmet seg duppen min. Og vips så hevet duppen seg og jeg kroket kveldens og årets første suter.

En pen liten krabat på 1390 gram. Den tok to maiskorn på str. 10 krok(fox series 2).

13062006231818S8PJK2WjAD92.jpg?37

13062006231818tChib13l7nwC.jpg?18

Så var det stille en stund før et nytt boblebad nærmet seg duppen min, årets andre suter på land. Denne krabaten veide 1560 gram.

130620062318182rSaqB96ro8p.jpg?60

130620062318193v69qNwCR11W.jpg?73

13062006231819b7aYNo1NNvvT.jpg?22

Karpene lurte meg denne kvelden også, så det ser ut til å bli en nattøkt der i nærmeste fremtid, men man skal ikke klage - 2 sutere på land var over all forventning.

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så da ut som en usedvanlig fin tur Jørgen ! Fint å være igang... neste investeringtips er kameraadapter til bankstick slik at du kan få kameraer "litt" høyere opp :( Så så ubehagelig ut å krype inn i kameraet :P

Ja du sier noe Thor, fikk jo kink i nakken av den stillingen der - i tillegg til at den kan virke litt "bøgete". Kjøper adapter eller rett og slett et skikkelig stativ i morgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjefsfeskern

Du har et ganske brutalt spøkelse der nede du og Håvard, det er faktisk lukt-og hørbart på flere meters avstand en mørk vårkveld under Sollibrua. :):D

PS. Jeg har jobbet i natt, får litt rar humor av slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står skikkelig respekt av satsingen din Jørgen...

At du ikke har gitt deg og gått til et enklere vann for å notere arten.

:D

(holder meg til de litt enklere vanna selv... :D fikk 11 stk. i går)

Men det er ikke så lenge til jeg stikker dit jeg også, regner med at vi snakker om nabovannet til NCS? Får vel ta en helaften der snart, da burde det vel være gode muligheter skulle jeg tro :P

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der bør det være gode muligheter ja....

Men du får ikke flott suter som bifangst.

Du kan få noen tips på PM eller pr. telefon om du vil ha når du skal dit.

Ellers finnes det andre vann i Oslo området som kan gi hyggelige bifangster som er semikjent allerede og som trenger litt fiskepress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.