Gå til innhold
Fiskersiden

Endelig en velykka tur etter karpe!


HåkonS
 Share

Recommended Posts

Var ute i går kveld på jakt etter karpe og suter. Har hatt MANGE turer med bare mort. Starta å løsfore med kun mais og når jeg skulle kaste uti en forkule fløt den plutselig opp! Er det noen som kan svare på dette? Foret besto av strøbrød, vaniljesukker, en del mindre brødbiter og en maisboks. Alle de andre turene har jeg fisket med wagglere men tenkte jeg skulle prøve noe nytt. Fiska med feederstang og fylte feederen med foret og kasta ut oppå maisen. Tre meter fra land. Tok ikke så lang tid før det kom bobler, og så ble det liv i qivertippen! Ga tilslag og fisken runna inn i lijene og datt av. Etter en time eller to og et par mort på han som var med bøyde qivertippen seg igjen ga tilslag og det samme skjedde, den stakk rett i liljene. Pressa den veldig hardt for at den ikke skulle sette seg fast(fisken gjorde det en gang) og etter et par utras til kunne fisken håves.

1550 og 38 cm. Dette er vel ren karpe? Ble litt usikker. Var hvertfall sterk men ikke særlig utholdene.

17062006083359Nf75kXDrUdpS.jpg

Knallfornøyd! Hvis dette er 100% karpe er et av årets store mål nådd og ny art!

Katsta ut på nytt og satt meg ned i stolen. Var litt uoppmerksom et lite øyeblikk for plutselig var stanga på vei ned i vannet! Fikk tatt den og etter noe som ikke kan kalles fight ble en karuss håva! Hadde aldri trodd det!! Ny art det også.

910 gram og 40 cm.

17062006083359t2v6sS2U69y1.jpg

1706200608340073cC1v3M63P7.jpg

170620060834001FgE4qf6jBY1.jpg

Veldig velykka tur! Fiskene tok et vaniljemaiskorn. :angry:

Endret av HåkonS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den høye ryggen har ingenting med dette å gjøre - alle er høyrygget. De manglende/forminskede skjeggtrådene og formen på hodet har mest å si på fisk i denne størrelsen.

Alle karpene jeg har fått i vannet, 14 stk, har små stubber av skjeggtrådet. Enten har de (dere) som har satt de ut bare satt ut hybrider, eller så er det sånn de er.

Skal rote frem noen bilder av hodene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en vesensforskjell mellom hybridene og karpene - både på formen på munnen og ikke minst på skjeggtrådene. På det postede bildet så er de viktigste delene skjult - og det er umulig å si 100% sikkert. Har fått kanskje 50-100 karper i vannet - så jeg vet fint hvordan de ser ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.