Gå til innhold
Fiskersiden

Årlig tur til paradis!


LasseB
 Share

Recommended Posts

Her kommer to bilder jeg tok av Lasse (som har refererer til i sin rapport) på vår tur til Kjellingstraumen.

8891_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/3562/8891.jpg

8892_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/3562/8892.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Nå er sekken pakket for en ukes fjelltur/fisketur over Saltfjellet for min del. Skal gå rolig fra Bodø til Rana på en uke og prøve fisket i hvert ett vann jeg passerer.

Endret av Thorbjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra fangst og rapport Lasse! Særlig steinbiten imponerer, godt å se at ikke svenskene har tatt alle. Mange drevne folk som har blanka grundig i Saltstraumen så dette står det respekt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Jeg gråter meg i søvn når jeg tenker på deg. Savnet av deg er voldsomt og smertefullt. Det finnes ingen som deg i hele verden, og du vil alltid ha en plass i mitt hjerte.

Fytterakker'n som jeg savner deg - Saltstraumen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter meg i søvn når jeg tenker på deg. Savnet av deg er voldsomt og smertefullt. Det finnes ingen som deg i hele verden, og du vil alltid ha en plass i mitt hjerte.

Fytterakker'n som jeg savner deg - Saltstraumen min...

Jeg trodde først du hadde mistet en dame igjen.

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk. Det blir Saltstraumen i sommer igjen, ja. Denne gangen vil jeg ha med meg ei kveite jeg kan være stolt av. De to jeg har tatt der, veide hhv. 4kg og 1,3kg, så forbedrinspotensialet er stort. Sjekk forøvrig signaturen min - målet er kveite på 10kg+ på kystmeite/surf i nettopp Saltstraumen.

Mye av grunnen til at jeg kommer tilbake år etter år, er naturen. Har aldri opplevd noe mer vanvittig. Klokka er tre på natta, og midnattsola er oppe. Småseien spretter, mens småkveiter og stortorsk patruljerer jevnlig tarekantene. Det er en vanvittig følelse å se ei lita bordplate komme opp lags bergveggen, snappe en småsei og nonchalant svømme rolig ned i dypet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer jo over til Hermy på Vestlandet nå om under to månder og jeg har jo hørt om kveita Hermy har tatt borte hos dere så det er vel muligheter til å få litt større kveite der borte også?

Målet mitt når jeg kommer bort er å få tatt kveite uansettstørrelse på surf.

Hørte at Hermy også hadde ett potensielt sted med dybder på ned mot 100 til 120 meter som ikke var mer en 2 timers kjøring eller noe rundt der.

Håper du får anledningen til å bli med ut på tur med oss en dag eller to.

Jeg\vi kommer bort natt til fredag den siste helga i April og blir til tirsdag 1.mai.

Håper jo egentlig at jeg får møt de fleste av dere der borte den langweekenen jeg er hos brodern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere ganger tenkt å tatt turen vestover, men av økonomiske grunner har det ikke latt seg gjøre. Men hvis det er noen som skal kjøre over, og har lyst på en hyggelig passasjer, er jeg gladelig med, hvis det ikke er noe på skolen de dagene det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har fiskat i fantastiska Saltstraumen sedan 2001, men tyvärr har fisket blivit sämre för varje år... :) Är det nåt ni märkt också? Vår resa förra året var den sämsta nånsin...

(jag hoppas ni inte har svenske-förbud här...)

Nei, vi har gitt opp å holde forumet rent, de er overalt... :D

Velkommen skal du være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring fra Saltstraumen er at man er nødt til å kjenne plassene som fisken står på, eller som de passerer med jevne mellomrom. Og jeg har også merka at det er ikke alle innstømmer som tar med seg storfisken. Noen ganger ser man storseien gå helt innunder støveltuppene dine, mens andre ganger er storseien totalt fraværende. Etter fem eller seks år i Saltstraumen på råd, begynner jeg å føle meg godt kjent i Saltstraumen.

Personlig syns jeg at fisket er absolutt best når sola står på. Veldig ofte er fisket best om natta. I fjor hadde vi to-tre netter på rad da vi fant koden, og dro totalt 18 sei fra 3kg og oppover mot 5kg. For båtfiskere er dette sikkert totalt uinteressant med tanke på fiskens størrelse, men jeg koser meg voldsomt der oppe.

På nesten samtlige år har jeg fått en såkalt bonusfisk. I fjor var det steinbit på 7,3kg og torsk på 6,6kg, mens året før var det ei lita kveite og lyr på 6,3kg. Året før der igjen fikk jeg torsk på oppunder 8kg, sei på nesten 7kg og en breiflabb på litt over 2kg. Alt fra land, på medium surfutstyr og pilk/shadjigg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lite erfaring med meite, men Svenskene vet jeg har tatt kveite på meiting i Sundan.

Når du kjører over broa nr 2 (Sundanbrua?) mot Laukvik og Tuv, tar du inn mot laukvik, rett etter brua. Der er det ei kai som de pleier meite fra. Bruk søkker med klør, stort agn og bare vent på at ei stor bordplate tar.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.