Gå til innhold
Fiskersiden

Fisk i Akvarie...


Remy
 Share

Recommended Posts

Ørret tror jeg det er vanskelig å holde i akvarium.

Krever kalt vann og mye oksygen. Og helst mye strøm i vannet.

Mens de andre artene vil ha mer stille vann, og de kan takle lavere oksygen nivåer.

Jeg vet at Sørv og mort kan spise vanlig akvariefor, men jeg tror abboren burde fores med fisk eller et for med kjøtt i.

Mygglarver er jo også et bra for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Åssen fungerer det med feks to sørv, to mort, to abbor, to hork, to ørret, etc i ett akvarie? Vanlig akvariefisk fôr?? Fortell...

Passer ikke i det hele tatt med mindre abboren er MYE mindre emm de andre artene. Har hatt et karr tilsvarende det du beskriver (ikke ørret) og det endte opp med at abboren spiste opp alt det andre.

Ørret funker, som flere nevner, svært dårlig i akvarium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem ørret! Uansett hvordan man sier eller skriver det.

Selv folk med 500 liters akvarium med termostater og kjøleelementer og sånne greier får det ikke til.

Velg heller små suter. Det er kongefisk i akvarium! (kort erfaring med de, men det ser VELDIG bra ut) Små karuss er også fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis hadde to ørreter på rundt 10 cm og en regnbue på rundt 25 i akvariet sitt ganske lenge. Men først forsvant den ene ørreten, siden den andre, og en stadig feitere regnbue bikket etter noen måneder.

Tror man skal fokusere på arter som tåler varmere vann, samt arter som går naturlig sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går med ørret også (Rèmy, du husker vel Fast Fisk i Vika?), men man er avhengig av en ganske annen temperatur enn til andre fisk. Husker det var slappe fisker i det akvariet da kjøleelementet røyk. Kombinert med andre fisk kan derfor by på problemer vil jeg anta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vurdert å prøve å ha abbor eller en annen fisketype i akvarium. noe mer spennende enn vanlig akvarie fisk. hørte om en som hadde en liten gjedde. han matet den med guppyer. det gikk helt fint helt til han hadde tatt for mye vann i akvariet, så fisken hoppet ut og døde..... en ting... dersom man skal det, skal man ikke helst ta vann fra stedet fisken ble fanget i starten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tassen

Kom til Gytegropa baren på Ås nå under UKA2004. Herer det både abbor, sørv og gjedde. Strøkne saker!! Gjedda ble sulten her en dag og tok en av søvene, men tror det tar litt tid før har går til fatet en gang til.

Fett med akvarium i aar ogsaa! Naa maa vi bare se aa faa noen suter inn der ogsaa... [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Øyvind j

jeg har vurdert å prøve å ha abbor eller en annen fisketype i akvarium. noe mer spennende enn vanlig akvarie fisk. hørte om en som hadde en liten gjedde. han matet den med guppyer. det gikk helt fint helt til han hadde tatt for mye vann i akvariet, så fisken hoppet ut og døde..... en ting... dersom man skal det, skal man ikke helst ta vann fra stedet fisken ble fanget i starten?

Det går helt fint med vanlig springvann de fleste steder i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.