Gå til innhold
Fiskersiden

Hjelper det å ringe Politiet?


Eirik
 Share

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hm - jeg er veldig glad for at dere fikk vekk garna, for det er ikke tvil om at garnfiske et slikt sted gjør uopprettelig skade...

MEN: Jeg lurer på om de ikke strengt tatt egentlig faktisk HAR lov til å fiske der? Jf. fiskeforeskriften for Øyeren etc. : http://www.lovdata.no/for/lf/fv/tv-19921217-1118-0.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm - jeg er veldig glad for at dere fikk vekk garna, for det er ikke tvil om at garnfiske et slikt sted gjør uopprettelig skade...

MEN: Jeg lurer på om de ikke strengt tatt egentlig faktisk HAR lov til å fiske der? Jf. fiskeforeskriften for Øyeren etc. : http://www.lovdata.no/for/lf/fv/tv-19921217-1118-0.html

Jeg er også av den oppfatning at resultatet nok blir at gutta får tilbake garnene sine og fortsetter fiske. Forutsatt at §35, kapittel VIII i innlandsfiskeloven følges. Denne gir begrensninger i hvor mye av elva som kan sperres: "Det er forbudt å stenge helt for fiskens frie gang uten konsesjon etter vannressursloven. Hvis ikke konsesjonen bestemmer noe annet, skal det i elv, elvearm eller bekk være et friløp som utgjør minst en åttendedel av vassdragets bredde på hver side av midtstrømslinjen ved middels sommervannstand"

For interesserte er hele loven her: http://www.lovdata.no/all/nl-19920515-047.html

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt største ankepunkt er i grunn at det garnes i en elv, samt på en av de viktigste plassene for en rødlistet fisk, nemlig asp. Dernest at fisken brukes på Steinsfjorden som krepseåte, og dermed kan spre parasitter og sykdommer. Samme båten og gutta har blitt observert både på Romerike og Ringerike, så her skal tydeligvis brasma til pers, koste hva det koste vil. Tviler på at gutta oppgir "salg av brasme" i sjølmeldinga heller, uten at det er noe poeng i denne sammenheng. Ola ga High Five fra stranda.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minns en episode i fjor eller forfjor. Er 100% sikker på at det er samme karen, båten er i hvertfall ekstremt lik.

Vi ringte og politiet, men de hadde ikke kapasitet og bla bla. Småen var med, han gikk ut og ropte på karen om at han måtte komme inn, fyren kom inn, Småen ga han en liten lektyre og han tok opp garna igjen, men selv på de få minuttene, han hadde de uti, så vi at det var en del fisk i garnet/garnene.

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedpoenget her er vel nettopp aspen - hadde politiet fått en båt på vannet og kunnet dokumentere død asp i garnet så bør de vel ha en sak...

Poenget må være å få politet på Romerike til å få sjekket opp ting slik at de vet akkurat hvilke paragrafer som gjelder.

Foreslår at vi kjører et oppfølgingsintervju om ikke lenge med politikammeret, slik at de ser at noen tar dette alvorlig - da bør de i det minste føle seg presset til å sjekk opp lovligheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper flytting av båt og redskap mellom vassdrag er mer enn nok til å følge med en smule.

Hvordan er det med trollerne som drar land og strand rundt med sin båt...... nå må vi ikke miste gangsynet her. De drar ikke med seg mer parasitter selv om de er "garnfiskere".........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med trollerne som drar land og strand rundt med sin båt...... nå må vi ikke miste gangsynet her. De drar ikke med seg mer parasitter selv om de er "garnfiskere".........

nå fårru snart bank :D

tro ***** meg jeg har brukt mer klor og lechcloride en du noen gang har sett jeg

:D

:P

:lol:

Edit: Dessuten så tror jeg folk er LIVREDDE for snellene sine og ikke skyller de i vann og lechcloride.

Båt eller garn stang eller wobler....samma kan det væra....men det er snellene som smitter mest siden det kan oppholde seg fuktighet der lenge....alt annet tørker jo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei Blydonkern - ikke mer bank nå :D

Det jeg mente var at vi må ikke ta helt av her. Det at de "garn-fisker" betyr ikke at de også er de verste til å dra med seg dritt andre steder. Vi har trollere, kano-folk, fiskere, badere... m.m. som også forflytter seg mellom vassdrag. Derfor skrev jeg kommentar til KIS sitt innlegg.

Jeg liker trolling jeg...... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.