Gå til innhold
Fiskersiden

Cb,Remy m.fl


Grutle
 Share

Recommended Posts

Fikk en smørblid Bekkevold i hus her om dagen, etter en absolutt godkjent kveiteøkt på Vannøya i Troms.

Gutta (8.mann) fikk totalt 6 kveiter. Bekkis drog den største på 20 kg, samt en fin en på 10 blank og en liten en på 3-4 kg. Finn Jørgen i Vega forlag, som betalte gildet, fikk kveiter på 5 og 9 kg. Undervannsfotograf Pavels fikk fikk turens minste på 3kg. Redaktør Remy Görblankade, men var ifølge Bekkis en svært så dreven båtfører da dramatikken oppstod under kjøring og landing av den største kveita. Alle kveitene ble tatt på møresild fra land.

Da drar vi på en måneds Europaturnè, Hej då!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at andre for fisk, så jeg lever lenge på guiding, båtkjøring og fantastiske opplevelser ;)

Kjøre båt kan du Remy, det skal du ha! :)

Og kanskje bra å se at de store fiskene - kveite inkludert - ikke bare er å gå og hente. Men en fin tur var det uansett, med fantastiske naturopplevelser. Og hvis det var noen som fortjente kveite så var det jo først og fremst Cato og Finn Jørgen, selv om de kanskje kunne ha delt litt mer broderlig med oss andre...! :rolleyes:

Og at jeg skal tilbake på et eller annet tidspunkt er helt klart, for det må være en klar målsetting at man før eller senere skal få en kveite av anstendig størrelse. Det er vel "bare" et snakk om tilstrekkelig satsning i tid og kvalitet, så råker man før eller senere borti drømmefisken....? Og hvis man ikke tåler å mislykkes, og mister motet etter tre-fire dagers mislykket satsning, ja da kan man like gjerne bli hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største er det å ha snøret uti og vite at NESTE gang det napper er det kanskje giganten som biter på;) det er deilig det

Ja, det er en av de sterkeste motivasjonene for å fiske. Ingar og jeg har filosofert mye rundt hva som er det virkelige klimakset som sportsfisker; er det når drømmefisken endelig er på land eller er det selve fighten? Jeg holder en knapp på det øyeblikket rett etter nappet hvor man forstår at det er en drømmefisk som har bitt på; når pulsen plutselig spretter fra hvilemodus til 200. Dette er i mine øyne "sannhetens øyeblikk" mer enn noe annet...! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Nå var det riktignok noen lokale størrelser som fikk fisken (jeg fikk bare bildet på mail fra Ola jeg), men for all del. 202 var btw den nøyaktige vekta.

Grattis med bilde av diger fisk på mail! Fisk fått på mail er også fisk.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.