Gå til innhold
Fiskersiden

Endelig nebbsild!


Rønsingen
 Share

Recommended Posts

For en gang skyld så startet bilen når den skulle så fruen og jeg kom oss ut for å fiske.

Vi kommer fram til en ny liten kai hvor Elin setter i gang med litt micro meite mens jeg prøver meg på nebbsilda med sluk. Tar ikke lange tiden så kommer det en tangkutling opp og fruen kan notere en ny art!

11933_s.jpg

Artig liten krabat.

Etter hvert så viste det seg at det kun var makrellen som var på hugget. Så vi flyttet oss til en ny plass (herved kalt Trutta-vika). Før vi var ferdig rigget så hadde vi spottet 5-6 horngjeler så dette lovet jo godt. Fiskene viste overraskende liten interesse for det vi hadde av sluker i forskjellige str og farger. Så da prøvde jeg en ny taktikk. Dupp agnet med en tynn strimmel med makrell viste seg å være rett medisin denne dagen og etter kort tid så kunne jeg notere art nr 56 og fruen ny art nr 2 for turen!

11934_s.jpg

Og for de observange så ser dere kanskje at Elin sin fisk er et lite snev større en min.....

Takk for tips om plassen og godt selskap Øyvind med sønn.

Ps: Det var bare ei pale og ikke en Ha som hogg i sluken din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker! Horngjel bildet er det Trutta som skal ha æren for :lol:

Lindås-Fiskeren: bor på Radøy så er vel strengt tatt ikke så langt unna Lindås.

Hunter: nå når det endelig har løsnet så skal du se at det ikke tar lange tiden før jeg er forbi deg igjen :lol:

Oz: Begynner å bli veldig nærme en mongo Oz tråd her nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips om plassen og godt selskap Øyvind med sønn.

Ps: Det var bare ei pale og ikke en Ha som hogg i sluken din :P

Hvis det var en pale, så var horngjelen din en makrell :lol::D

Dagens høydepunkt var når Jan fikk seg en horngjelhale planta godt i balla :lol: Den fisken er min helt :D

Takk for fin tur, og skulle hilse å si takk for brusen fra Bjørnar :)

Lindåsfiskeren: Jeg bor 10 minutter fra Lindås, nær Vågseidet

Endret av truttakiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en utrolig gøy fisk å ha på kroken når den omsider satt! Gikk jo helt bananas! :D

Vi lurte jo litt på om dette var etanes, så det ble en liten test i kveld. Ikke så lett å få fileter av en så "liten" fisk, men det gikk nå på et vis. Smaken minnet om mild makrell? :lol: Godt i alle fall!

11956_s.jpg

Klar til steikings

11957_s.jpg

Testet både med mel og uten. Potetbåter som tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smakte virkelig snadder faktisk. så er ikke umulig det blir flere turer etter sverdfisken før vannet blir for kaldt.

Lars`n: Ikke umulig det blir en tur eller to i løpet av helgen. Må bare klare å bestemme meg for hva. Når det gjelder lette arter så begynner det jo å minke etter hvert. Men mye fin og enkel fisk på østlandet som skal plukkes før året er omme :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.