Gå til innhold
Fiskersiden

Første svartskate på stang! EDIT: & 4 håkjerringer


Oz
 Share

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Frederic!

Hold deg unna lekegrinden min. Jeg skulle bli den første som tok svartskate i Trondheimsfjorden. Jaja, får bli første nordmann da.

men, men...må vel avslutte med å gratulere deg da Frederic. Du er flink...veldig flink. Gleder meg til å dra på tur med deg igjen.

PS! Var 6 timer på fjorden i dag, helt nydelig dag på sjøen, selv om fisket var så som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da løsnet det for Jörgen også med ei monsterkjerring:

http://www.fiske-feber.se/news.php?id=061014.054137

Ulf Stahre har dratt på med ei spisskate på 10,5kg:

http://www.fiske-feber.se/news.php?id=061014.073257

Dette er nok tidenes drøyeste dyphavsfiske i Norske farvann.

Bøyer meg i støvet og hiver hatter og ballonger i lufta til ære for svenskene.

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med Frederic i går, han understreket nok engang at håkjerringa er mye sprekere enn ryktet tilsier, og at det nok er det grove utstyret som ble brukt tidligere som er skyld i denne misforståelsen. De hadde brukt 80 lbs PP og 30-50 lbs standupstenger og anbefalte ikke noe mindre grovt enn standup. 14/0 Owner Super Mutu og 2,5 m bitewire + 6-7 meter tvunnet wire før de hadde 10 m 3 mm nylon som topshot. Sirkel fungerte visst suverent, satt klokkerent i munnvika hver gang. Kjerringa som Frederic mista skjedde sannsynligvis fordi de ikke hørte knarren når de hadde på motoren etter at det ble mørkt, for å få lys på dekk og lanterner. Etter å kanskje ha tygd en god stund på agnet hadde fisken stanga tungt i 15-20 sekunder etter tilslag før bitewiren hadde gått rett av...syyykt! Frederic har tatt vare på wiren og henger den nok i styrehuset til glede for fremtidige gjester. Dette var siste turen hans i år med sportsfiskere, og slutten på en aldeles vanvittig sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Goddamit", her skal man jammen ha utstyr som tåler det meste...

Fikk krystallklar beskjed fra skepparen om å skaffe meg standup-stang og kraftig snelle med leverdrag før neste forsøk...men uansett utstyr så er det nok blodslit å få de opp, men garantert verdt hvert sekund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.., fikk beskjed om å scale ned et trinn i forhold til hva jeg allerede har...

Skitt au; hogger ei kjerring på gearet mitt skal hu jaggu få føle hva som bor i trommiser fra Oslo Øst! Skal ikke fremstå som sheriff her, men både jeg og Morten R. er temmelig overbevist om at det glatt skal la seg gjøre å presse opp fisk på godt over tonnet om man bare har utstyret til det! (og det har vi faktisk...)

Hadde jo vært enormt fett å kunne vise til at vi har fisk på over tonnet i norske fjorder. Jeg tror de finnes!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.