Gå til innhold
Fiskersiden

Surfsneller


oleaak
 Share

Recommended Posts

Jeg har brukt kortet på nettet og kjøpt 2 nye surfsneller. Dette er samme type som jeg ser

andre på forumet også har. Dette er Shimano PA Spin Power #8.

Jeg har også bestilt den nye røde Power Pro lina i spoler på 300 yrd, 30 lb.

Er det noen som vet hvor mang meter backing 0.40-0.50 dette må kombineres med, eller er alle så

rause at snellene fylles opp med bare multifilament?

13153_s.jpg

oleaak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med feeeete sneller!! Gått varmgang i visakortet nå eller?

Jeg pleier å være raus med powerpro, men det er ikke på trynet med litt backing.

Hvor mange meter er 300 yards? På den gamle PowerAeromodellen (som jeg har) går det fint innpå 450+ meter 0.28 PP. 0.28 skulle vel tilsvare omtrent 30lbs?

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med feeeete sneller!! Gått varmgang i visakortet nå eller?

Jeg pleier å være raus med powerpro, men det er ikke på trynet med litt backing.

Hvor mange meter er 300 yards? På den gamle PowerAeromodellen (som jeg har) går det fint innpå 450+ meter 0.28 PP. 0.28 skulle vel tilsvare omtrent 30lbs?

Mvh Oz

300 yards er vel rimelig nært 270 meter.

Jeg tapet opp snella litt før jeg la fireline på, taper noen potensielle meter på det, men med kasteteknikken min, så ser jeg ikke det som noe problem! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunn bare en sikker måte å finne ut på og det er å spole på baklengs - dvs spol på det du har av PP og skjøt med mono og fyll opp - sveiv dette så over på maken snelle av samme størrelse - litt kjipere med nr to da du må et par ganger frem og tilbake. Har du ekstraspoler så funker jo det utmerket.

Ellers så pleier jeg å kjøpe inn storspoler og fyller gjerne hele veien med multisene, med unntak av noen meter innerst med mono for at det ikke skal skli....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, MEN har du kjøpt Stella 4000 nå eller kunne du tenke deg og bytte den bort, selge den:)

Nåneidu. :lol:

Stella kom nettopp i hus den og, og den blir ikke brukt før til våren.

Det er fineste snella jeg har sett. Kunne i teorien sittet og sveiva på den

helt til våren.

oleaak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fyllt opp to slike sneller selv, dog #6 spoler. Tipper det gikk på omtrent 400 meter 0.23 power-pro på denne spolen, så jeg ville absolutt brukt litt mono i bunn på #8 spolen - hvis du ikke har meget god råd da:-) Gjør som Espen sier, fyll på en snelle i omvendt rekkefølge først - så blir det helt perfekt.

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunn bare en sikker måte å finne ut på og det er å spole på baklengs - dvs spol på det du har av PP og skjøt med mono og fyll opp - sveiv dette så over på maken snelle av samme størrelse - litt kjipere med nr to da du må et par ganger frem og tilbake. Har du ekstraspoler så funker jo det utmerket.

Ellers så pleier jeg å kjøpe inn storspoler og fyller gjerne hele veien med multisene, med unntak av noen meter innerst med mono for at det ikke skal skli....

Jeg får gjøre det på denne måte. Sikkert tryggest.

Regna på det, og med mine kasteferdigheter er foreløpig 275 meter rikelig multi.

takk for svar.

oleaak

PS! Akkurat nå er det litt kjipt å sitte i skikkelig dritvær, med nye sneller, å se ut av stuevinduet,

og der har jeg SALTSTRAUMBRUA rett på andre sida av fjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med gromsneller! :lol:

Bruk Espens oppskrift på snelle nr 1 og spol over på snelle nr 2. Multien vil da sitte ytterst på snelle nr 2. Har du en snøreteller kan du da måle hvor mye mono du la på den første snella når du spoler over på nr 2 og legge på tilsvarende på nr 1.

Har du ikke snøreteller kan du spole fra nr 1 med multi innerst over på snelle 2 og deretter over på en tom spole. Deretter spoler du neste runde med multi og så monoen på snelle 1 igjen og over til 2. Så spoler du sena fra spolen med multi innerst over på snelle 1. :lol: Ganske enkelt!

Endret av Havengel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med grom sneller ja. Glemte og nevne det:) Har tenkt og skaffe meg en 4000. Får jeg spørre hva du måtte gfi for den?

Off topic igjen,,,

Stella kom på 404 USD, ca 2650 NOK levert på døra innen 5 dager fra Japan.

Temmelig nøyaktig 5000 spenn billigere enn fullpris i Norge. Gikk rett gjennom tollen,

så jeg slapp moms. Den kom dessverre med kun en spole, men det kan bestilles

separat.

Send en sånn PM (så kan jeg gi nærmere info)

oleaak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.