Gå til innhold
Fiskersiden

Da blir vi kvitt han for godt!


Daniel
 Share

Recommended Posts

Ved å ta livet av Saddam har vi lagt oss på akkurat det samme nivået selv.

Og dette er essensen i det hele. Vi er ikke motstandere av dødsstraff fordi vi har noen sympati med bandittene, men for vår egen del, fordi det ikke tjener et sivilisert samfunn at vi legger oss på det samme nivået. Vi løser ikke noe problem ved å gjøre oss selv, som samfunn, til mordere. Dødsstraff er og blir primitiv hevn. Så selv om man har all mulig sympati med ofrene, så er vi på villspor dersom vi skal gi etter for denne type tanker.

Og det er naturligvis grotesk at slike bilder havner på TV, men det er vel slik samfunnet er blitt i dag, og dette er vel en av prisene vi må betale for å ha internett? Og når det gjelder det internasjonale samfunnet så er det ikke - og har aldri vært - en svart-hvitt situasjon, der det er det gode mot det onde. Alt er blitt til en eneste stor gråsone der alle er mer eller mindre banditter. Til og med situasjonen under krigen i Norge er blitt glorifisert i ettertid, der man har skildret motstandsbevegelsen som BARE snille, og fienden som BARE slemme. Selv om Norge kunne prise seg lykkelig over innsatsen til motstandsbevegelsen og støtten fra de allierte generelt sett, så var det nok ikke alt disse foretok seg som tålte dagens lys. Våre allierte hadde vel ikke BARE edle hensikter, hvis det er noen som tror det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Okay... jeg tar kritikken og har endret på mitt innlegg.

Selvom jeg mener at hendelsen kan kvalifisere til darwin award ble vel det for mye for noen siden det er barn.

Jeg mener bestemt at det er noe annet enn henrettelsen av Saddam (som jeg på prinsipielt grunnlag fordømmer) som har sviktet underveis når barn ønsker å leke henging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bestemt at det er noe annet enn henrettelsen av Saddam (som jeg på prinsipielt grunnlag fordømmer) som har sviktet underveis når barn ønsker å leke henging.

Enig i det og nå blei jeg bare nyskjerrig på hva du har skrevet

:P

Vg, har vel vist bilde av sadam med løkka rundt halsen 10 ganger, dagbladet nesten det samme, og både NRK og TV 2 har vist bilder i beste sendetid, og barn ser vel helst ikke på nyhetene aleine uansett??? Go figure

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunker, jeg skrev noe som minnet om Darwin Award bare med egne ord og på norsk. Litt hard kost når det var barn.

Trym, da må vel jeg også få lov til å utdype hva jeg mente.

Som jeg skrev fant jeg ditt innlegg smakløst. Dette mener jeg uavhengig av om det var barn, unge eller eldre involvert.

På et så stort forum som fiskersiden er, vil det være svært sannsynlig at noen kjenner noen, (nært eller fjernt), som har valgt denne tragiske "løsningen".

At du da har behov for å fortelle at du faktisk føler glede når noen tar selvmord i.o.m. at de dårlige genene forsvinner finner jeg smakløst. (Uavhengig av om du skriver som forumsmedlem eller moderator).

Mitt forslag er at du sletter innleggene som omhandler disse meningsytringene mellom meg og deg i denne tråden.

Mvh

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du misforstått darwin awards og min omskriving av den til norsk Arild.

Det er forskjell på de som velger å ta selvmord og de som mister livet under andre omstendigheter.

Darwin awards "hedrer" de som går ut av denne verden ved lite gjennomtenkte handlinger og uten at exit var målet.

Ingen harselering av de som faktisk velger det selv var min intensjon med mitt innlegg, og dersom noen oppfattet det slik beklager jeg på det dypeste.

Ser forøvring ingen grunn til at dine og mine innlegg rundt dette skal slettes da det er oppklarende for andre som kan ha blitt støtt. Men dersom en annen moderator (ser meg selv som litt inhabil akkurat nå) er uenig med meg i den avgjørelsen blir det nok ryddet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det bare fortsetter!

Vg, har vel vist bilde av sadam med løkka rundt halsen 10 ganger, dagbladet nesten det samme, og både NRK og TV 2 har vist bilder i beste sendetid, og barn ser vel helst ikke på nyhetene aleine uansett??? Go figure

Den brede mediedekningen rundt om i verden, tar helt klart mange unge liv! Og det er mange små barn, uten særlig god konsekvensforståelse, som under lek "forsøker" å ta livet av hverandre. Det beviser bare hvor skummelt det er at foreldre og lærere ikke prater med barna og elevene sine om disse tingene. Barna vil se disse hendelsene uansett, enten på tv hjemme, eller på PCen hos kompisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bare ikke hva dette har med FS å gjøre over lengre tid :D

Ikke jeg heller, det blir det samme som med noen kjedelige foppal turneringer o.l hva har de her å gjøre ?

Nei gi deg nå Gismervik, det er vel fullt forståelig at dette kommer opp og blir værende en stund her på FS, når vi har diskutert foppal i årevis for ikke å snakke om Britney :blink:

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saddam er dau, ferdig med det.

Hvorfor skal det rippes opp i en tyran på FS?

Jeg har mine meninger jeg også, som Arild har, og Trym, men hvorfor ikke legge den saken død!!!!

Ser bare ikke hva dette har med FS å gjøre over lengre tid :D

Kunne ikke vært mer enig!

De fleste av oss har meninger om Saddam og media og ... men hvorfor ikke la dette ligge nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vær snille gutter og oppfør dere ellers blir det smekk på lanken :blink:

Har litt erfaringer med at slike diskusjoner tar en uheldig retning utover fredags/lørdagskvelder...

Ja bare pass dere. Kona er på fest, unga er seng og jeg har allerede fått i meg 4..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.