Gå til innhold
Fiskersiden

Årets drøyeste sjøørretfiske


LTPoppe
 Share

Recommended Posts

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm........enten er det noe muffens med denne konjakken jeg har her, eller så viser disse bildene vinterstøinger av sjøørret.

Dere har truffet borrti stimer med utvandrende gytefisk fra elva tipper jeg.

Huff ja, sykkelslanger :)

Etter min mening må det komme info feks fra NJFF om at utgående SØ/laks skal settes ut. I dag foregår det et fiske på våren hvor det pga uvitenhet tas opp mye avmagret gytefisk. Ikke noe galt at det fiskes, men uvitenheten blant mange er stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de blir brukt til mat så spiller det vel liten rolle når på året de blir fisket opp :)

Selvsagt blir middagen redusert når man spiser utgytt fisk, men noen er ikke så nøye på det og det smaker da fisk av det lille kjøttet som er der :)

Selv så tar jeg ikke slank fisk, såfremt ikke krokingen er stygg og den må avlives. Kanskje var disse som ikke ble satt ut kroket helt nede i gjellene? Det vet vel bare fiskeren selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag foregår det et fiske på våren hvor det pga uvitenhet tas opp mye avmagret gytefisk. Ikke noe galt at det fiskes, men uvitenheten blant mange er stor.

Helt enig, det er synd at slike fisker blir kakka. Også smaker de som våt bomull ispedd myr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff :) Kan dere ikke opprette en egen tråd hva angår: Sykkelslanger,slips,utgytt fisk,støinger O.S.V.

I hver forbanna fiskerapport blir det kommentert k-faktor :)

Nå har dere fått egen tråd som dere kan diskutere videre her:

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=20860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si meg enig i at dette ikke er de feiteste fiskene jeg har sett,men det er langt værre å ta fisk i gytedrakt FØR de har vært oppe i bekken.Disse har i det minste bidratt til å føre genene videre.

Synes forøverig at en del av de kritiske røstene mot fangsten kunne vært spart.

Jeg er ikke så sikker på at Poppe legger ut sin neste fangst på forumet. :D

Endret av anfield
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poppe har neppe lagt ut fangstbilder om han var redd for å få kritikk.

Akkurat nå driter han nok i hva vi mener... (Siste SMS'n fra han var at han opplever et rått fiske etter Bonefish i Venezuela!! -Misunnelig jeg? Næææh.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Må inn og "forsvare" Poppe litt her...

Hadde det vært opp til han haddde ALL fisken vi tok den dagen vært fri i dag... Vi tok 3 av 12 Ørret, og tro meg, fisken var god som gull, ikke svamp- eller myrsmak... Grunnen til at 3 ble tatt (3.2 , 3.3 & 1,85) var at undertegnede elsker ørret, også på tallerkenen!

- Beklager gjelletaket.. Uvitenhet.. Skal holde anneledes neste gang ;o)

Liten kuriositet;

2 dager etterpå var jeg på samme plassen, da med kun 4 SØ (største på 1,5) på en dags fiske. Null napp etter 12:30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok nesten like nazi som de verste her inne hva release av slank fisk angår, så det var godt å få den bekreftelsen fra "ekstern" kilde!

Har vært uten mail et par uker, så det tok litt tid før jeg responderte her.

Fremtidig rapportutleggelse er jeg ikke skremt fra - folk må få mene hva de vil, og det kan jo komme konstruktive ting ut av slikt og. Så lenge man holder det på et saklig nivå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.