Gå til innhold
Fiskersiden

Rogalands-treff


 Share

Recommended Posts

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

3 fløyfisk på en fløyfisk-tur må jo absolutt være godkjent.

Sigurd starter kjøret med denne på 74 gram/24 cm:

17886_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/7212/17886.jpg

Det er hans 49.art - vil han klare målsettingen om 50 før han fyller 8 år i juli???

Øystein sikrer seg premien med dette prakteksemplaret på 128 gram - en flott hannfisk:

17887_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/7212/17887.jpg

Tequila fikk forøvrig den nest største fløyfisken.

Ellers stod Karleif for en del fine knurr(ingen røde...) + noe torsk av brukbar størrelse. Hermy stod for den største torsken- ble den veid?

Men mest av alt ble turen preget av SMÅ sandflyndrer. De gidder jeg ikke skrive noe mer om.

Flott tur, hyggelig selskap. Været begynte bra, men til slutt tok det seg opp til standard vestlandsvær.

Endret av Mona Davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glatte kjøreforhold, hagl, litt kaldt, snø, kolonnekjøring m.m. Enda så hadde vi en flott tur. Sier mye om selskapet! :) Sondre har allerede bestemt at vi må være med flere ganger. Han var meget fornøyd med å få 5 sandflyndrer og pappaen var ikke noe mindre fornøyd med 5 sandflyndrer, 1 FLØYFISK og 1 SØ. Grei start på kystmeitekarrieren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kommer min versjon av treffet

etter å ha møtt folk på ferga, fortsatte kolonnen med fiskebiler mot Flyndrevika. fremme lå fjorden helt blikk stille, og solen skinte over fjelltoppene.

som vanlig stilte Davidsen sterke med både unger og voksne, ekstra gøy for Sondre sønnen til Tequila. eller var hermy, Karleif øystein og Silje på plass, og man kan vel si at det ikke var lite stenger som lente seg utover fjorden.....

etterhvert kom sandflyndrene, selv om de var små (mellom 100g og 2kg), nappet de jevnt og trutt hos alle utenom......MONA.

Sondre dro raskt to flyndrer i debuten sin som kystmeiter

210120072113Mlx8i8wRLXdNTXIIsf.jpg?25

og pappaen klarte seg bra han og med 5 som sluttresultat for dagen

hermy kjøte knallhardt og fikk ei sjøstjerne (samme familie som paddetorsk)

210120072100tBNJAokgP2FHBgufbr.jpg?46

her er trua sterk, og rekene ligger klare ute på sandbunnen

210120072116fxISt7wCzLdlBY3wut.jpg?76

210120072123mY6o5MFVNVsJSeuiYW.jpg?72

Karleif satset hardt etter rødknurr, og lykkes halveis, ble noen flotte knurr i løpet av dagen...Karleif var og i kontakt med større fisk, en som gikk fast da den nærmet seg land, og en som beit over den ene flyndra han hadde på. torsk ble det også

210120072126YeoNlF9XLvvYJaHAh2.jpg?63210120072148XIOQFmMeeZj2AdJXhh.jpg?97

men så var vi litt mer i gang med målet med turen, og hvem ellers en denne dyktige fiskeren åpnet ballet med dagens første fløyfisk, og ny art!

2101200721456oIedwkfvpHeZtPfjG.jpg?27

gratulerer med ny art Sigurd!!! :)

Monika og Silje raste avgårde bortover vannkanten, og lempa raskt opp sandflyndrer, og viste at det ikke bare er vi gutta som kan fiske..

210120072151PJXFFjqWRcaJR3Pc7S.jpg?73

Tequlia tok seg en runde med garn borte i gytebekken til SØ-en, og lempa raskt opp denne

210120072116YziOSnGStt9PBuiSOk.jpg?77

(for de som ikke tok spøken, så ble denne tatt på sluk og Tequila begynte nesten å grine da den måtte kakkes for kroken hadde skadet for mye. uansett, årets første :P

litt etterpå kom neste fløyfisk opp, og det var ingen ringere enn skrubbekongen Øystein som sto for dagens største på 128g- flott hannfisk

210120072119LikTUZ2vX49Nf1drZy.jpg?31

vel fortjent Øystein! :D

mens Hermy satt i bilen og halvsov (hadde vært oppe siden 0400), rista tuppen på den Australske megatykke surfstanga hans. Monika sprang for å vekke, og Hermy snublet seg de få meterne fra bilen, og kampen var i gang!

210120072121XR1a2n6kOfYWFIVdoq.jpg?27

210120072122FzRkzwT8gDQgXPuz5h.jpg?64

søkket satte seg fast rett utenfor rekkevidde fra pølsene (ikke pølsa) til Øystein D. men Mona kom med en smart oppfinnelse som aldri før har vært i bruk inne i Flyndrevika...HÅV!

2101200721299CwoAnzJbZ66zixEwh.jpg?62

torsken veide 4,25g og er Hermys nye pers :)

210120072156zb9JKdsYZR1kSIeGQn.jpg?39

flotte greier! kompis, du er jaggu godt i gang som kystmeiter! :P:D

så ble det halt endel sandflyndrer til, og et rop fra Tequila, og en glad voksen mann som kom stormende mot oss med dagens nest største fløyfisk. ikke ofte noen blir så glade for en liten fisk, og jeg gledet meg utrolig selv, var jo første tur som kystmeiter, åså får'n fløyfisk!

210120072106u61Ktak3DCvCSjO5cC.jpg?58

Herlig! jeg gleder meg mye over denne fisken, det er mange som ikke har den på lista :)

ungene koste seg med bål og fjellklatring

210120072111RAPC9SwRic2YAPxl9o.jpg?17

flott tur med voksne og barn, damer som menn. det kan nesten ikke bli et bedre fordelt oppmøte enn dette. masse fiskeglede, noen med kalde hender, andre varme etter å springe når stengene rister. sånn er fiske i januar :):):)

takker for turen folkens!

og ekstra takk til LIH som stakk innom for å slå av en prat (, og Tequlia so stilte med got humør og med godt selskap

og til de som er overrasket over at Karleif og jeg ikke fikk fløyfisk, så fisket vi faktisk ikke etter de. hadde nok med å ta blider og rote med snørene mine. Karelif gadd ikke mer fløyfisk og kjørte store agn etter knurr og rødknurr.

men mitt mål for de neste månedene er å guide Mona og Øystein til fløyfisk...(Mona dytta Sigurd og knakk stanga hans da han dro opp fløyfisk....)

dette fikser vi her på Hommersåk Mona

Endret av kim andre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tøffe fløyfisk, Silje(?) med verdens lengste stang, karleif får 3x20 som tellende for de nedslaga og grattis Hermy for balle schwær torsk :D

:lol: til alle! (huff, god natt.... og en siste skål!)

(Mona dytta Sigurd og knakk stanga hans da han dro opp fløyfisk....)

dette fikser vi her på Hommersåk Mona

usportslig ass!!! må unne unga noe da!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe bilder og bra rapport. Dette liker jeg. En utrolig svær torsk til Rogaland å være hermy, den kan du være stolt over. (En real Trønder-trym).

Og det er godt å se så mange voksne mennesker som blir glade for små rare fisker-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaker tommel godt ?
hva mener du Thor? hvis det er grep på fisk du mener, er mange av fiskene allerde døde pga svelging av krok, og ikke alle har stor erfaring med avkroking, holding av fisk (gjelder meg og) osv. men det kommer seg.... :D;) ( dessuten er tommelgrep helt greit på fløyfisk, mer skånsomt enn å ødelegge slimlaget på en fisk som er meget sprelsk)

hvis det ikke var dette du mente kan jeg si at alt smaker godt med krydder...

,Silje(?) med verdens lengste stang,

Det er Monika som har den lange stanga, 17 fot og kastevekt 15-35 g.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye tanga der i gården nei. Er nok belte på buksa som lurer dere.

En festlig tur, bortsett fra at Kim Andre gjorde alt han kunne for at jeg ikke skulle få fløyfisk. Surra snøret mitt rundt alle busker og trær som fantes og lurte meg til å fiske med alt for stor krok.

Og i tillegg lyver han på meg, makan!

Bare vent til jeg kommer til Hommersåk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye tanga der i gården nei. Er nok belte på buksa som lurer dere.

En festlig tur, bortsett fra at Kim Andre gjorde alt han kunne for at jeg ikke skulle få fløyfisk. Surra snøret mitt rundt alle busker og trær som fantes og lurte meg til å fiske med alt for stor krok.

Og i tillegg lyver han på meg, makan!

Bare vent til jeg kommer til Hommersåk...

Kim Andre lyver ikke! :lol: Det var flere som så det..... :)

Og hadde du gjort som han sa så hadde det nok blitt Fløyfisk - takk Kim Andre, jeg hørte på deg godtok alt du sa og jeg fikk FLØYFISK!!!! :lol::D:D + Sandflyndre som jeg heller ikke hadde fra før. Du kan være helt sikker på at jeg skal høre på han neste gang også! :lol: Eller kanskje jeg skal høre på Karleif neste gang? Takk igjen for en flott tur og mange nye hyggelig bekjenskaper. Er redd dere må slite med meg en annen gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig nyskjerrig på fiskene eg mista. Spesielt den siste som datt av 5 meter fra land, og opp kom ei spinndau sandflyndre med bitemerker i finnene :D

Spiser torsk sandflyndrer? Piggvar ? Det får eg nok aldri vite..

Det kan du få vite nå... Torsken eter det meste, også flyndrer! Her på Østlandet er det svært vanlig å finne flyndrer i magen på torsken.

Ellers så vil jeg gratulere dere med en fin tur med artig fangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvaaaaaa har dere gjort med meg. Jeg drømmer om kystmeite, leser tråder om det, tenker på noen flotte plasser jeg har lyst til å prøve, vurderer stenger..... aaaaaaaaarrrrrrrrrgggggggghhhhhhh :) Jeg er fettfinnefisker!!!!

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke herligt?

Velkommen etter, blir bare verre og verre.

KAn bare kureres med masse fiske

Vet ikke om det er herlig - er fettfinnefisker, gift, småbarnsfar og har hus (alltid noe å gjøre der....)!!!!

Plutselig så er jeg kystmeiter, singel, helgepappa og har granbarhytte!!!

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er herlig - er fettfinnefisker, gift, småbarnsfar og har hus (alltid noe å gjøre der....)!!!!

Plutselig så er jeg kystmeiter, singel, helgepappa og har granbarhytte!!!

både du og tingene dine lukter makrell, bilen stinker av harske reker og sildeolje, kona nekter å slippe deg inn....du er fast kunde på Veals og andre nettbutikker, svir av titusner på nye stenger som du bare MÅ ha...

så bruker du tiden din på jobb til å surfe påFS og andre lugubre nettsider, snart får du sparken.....

velkommen til Meitehelvete..... :):P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både du og tingene dine lukter makrell, bilen stinker av harske reker og sildeolje, kona nekter å slippe deg inn....du er fast kunde på Veals og andre nettbutikker, svir av titusner på nye stenger som du bare MÅ ha...

så bruker du tiden din på jobb til å surfe påFS og andre lugubre nettsider, snart får du sparken.....

velkommen til Meitehelvete..... :P:D:)

Ja, og det er din skyld :)B)

Er jeg medlem av Team Fløyfisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.