Gå til innhold
Fiskersiden

Vrien sjøørret


Recommended Posts

Nå er det like før jeg gir opp sø fisket, har vært en del turer å fisket i de siste ukene. Har sett stor og finn sø på de fleste turer,men uansett hvilken flue jeg server så hjelper det ikke. Har prøvd å dratt fort som f... skikkelig tregt men ikke reaksjon. Fisken reagerer simpelten ikke. Siste turen jeg var på så jeg flere fisk i lufta som var 3kg+++ og mange rundt 1kg, men ikke ett napp. Jeg har ikke opplevd makan til tørke blir FRUSTERT...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av kim andre

hm, hva fisker du med da, og hva slags plass?

Jeg fisker med flue har prøvd alt fra store sildeimitasjoner, killer, reker ellers det meste av fluer vil jeg tro. Har bundet nye fluer som skal vere bra hver kveld, men det hjelper ikke.

Det er en fjord inne i sognefjorden grunn og smal mye ålegress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel , siden jeg er nybegynner burde jeg vel holde kjeft ,men det med at du ser fisken "i lufta" virker kjent!

De gangene jeg har opplevd dette (svææringer som hopper noen meter unna),har jeg fått puls i 200,storskjælven og selfølgelig vært skråsikker på at "den fisken er sulten! jager sild! Min!"

Men neida :hiver nydelige sildeimitasjoner i hue på den uten reaksjon!

Prøver alt uten at det hjelper.

De gangene jeg har fått SØ har jeg enten ikke sett antydning til fisk eller bare små vak.

Vet ikke om dette hjelper deg noe (tynnt grunnlag), men det kan få gutta med noen års SØ-fiske på baken på banen[ ;) ] Ville tru De har noen tips[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si annet enn å servere et juletræ!

Beste flua her ned i alle fall for min del, biter den ikke på denne enkle flua biter den ikke på noe annet heller.

Har flere ganger opplevd at alle fluer i skrinet svikter, men ikke juletrææet eller julingflua mi fiska moderat fort eller veldig fort. Da styrter ørreten mot flua mi:) i alle fall 1!