Gå til innhold
Fiskersiden

Laketur til Nøklevann 13/01


Chris77
 Share

Recommended Posts

Isen på Nøklevann er definitivt ikke trygg, og med en druknings ulykke friskt i minne, måtte det bli fiske fra land. Etter å ha studert dybdekartet bestemte vi oss for å prøve et nytt sted.

17313_s.jpg

Det var min tur til å fôr opp. Så jeg tok turen fredag, en dag før vi skulle fiske. Det var nydelig vær å knuse is i.

1 ½ times kasting med en stor stokk gikk som en lek. (og jeg fikk nesten ikke kjeft for ha kommet for sent til kveldsskiftet.)

17311_s.jpg

Etter å ha ryddet unna litt is var det påtide og kaste ut fôr. 2kg med mort mos ble spredd utover.

17312_s.jpg

Jeg kom først fram på lørdagen. Da Toppknot og Erik kom tuslende gjennom skogen var stengene ferdig rigga og mesteparten av den isen som hadde lagt seg i løp av natten fjernet.

Det ble ordnet med gapahuk og hogget ved, mens Toppknot ofret karpehoven for å fjerne isflak.

Så var bare å lobbe tacklene ut til iskanten.

Erik fisket på den plassen jeg hadde mest lyst på… hadde flere klare napp, men klarte ikke å kroke noen lake. Vet ikke opp nappindikasjon og tackle var helt bra?

Toppknot bomma på tilslaget og mistet 3 fisk, banna fælt… Men klarte etter hver å lande to på henholdsvis ca 300g og 450g Halv fornøyd?

Jeg fiska med feeder fylt med morte mos, og en halv mort på kroken. En time etter det ble mørkt ser jeg kjente bevegelser på stangtuppen. Venter litt. To-tre små rykk, så tilslag. Den sitter, og er tung!

Kjører fisken pent. (Har opplevd at magesekken har kommet opp hvis man er for ivrig)

17310_s.jpg

2385g Ny pers med 25g. Foto, veiing, og gjenutsetting går kjapt.

Begynner å bli litt mer rutinert.

Fikk en til på ca 800g 45 min senere som fikk svømme videre.

Vinden ulte og regnet bøtta ned, men jeg snorket lykkelig under presenningen.

(Sofaen er for pyser :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne rapporten var veldig fin,og skiller seg også litt ut fra andre. Du burde legge den til rapportkonkuranse-forumet,da trur jeg du kanvinne deg en ny stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra initiativ og bra Nøklevannlake. Det ble riktignok tatt lake på opp mot og over 5 der i hine hårde dager, men det er leeeenge siden nå. En av de aller største jeg har hørt om derfra de siste årene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner!

...Kjenner at jeg begynner å bli litt grønn i ansiktet.....hva er stam-persen din på,forresten,Christian :angry::P:):):):):) :

Ingen grunn til å bli grønn i tryne! :D Har vært på utallige turer der du har dratt den ene kvalitetsfisken etter den andre, mens jeg har surret fiskeløs og deprimert rundt bredden!

Stam persen er forresten på 1550, og må vel jobbes litt med.

Skal se om jeg får lagt ut litt mer bilder av fisken etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.