Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilken form for sportsfiske


toppknot
 Share

Recommended Posts

synes du er kjedeligst?

Selv synes jeg "pilking" m.digre svenskepilker osv. er helt utrolig lite inspirerende.

Vasking av møresild fra svabergene i Oslofjorden er en god toer.

Fluefiske etter 2 hektos ørret i oslomarka kommer på tredjeplass.

Foretrekker trekking av krabbeteiner eller en hard runde med kinasjakk anyday foran de tre over..

Og isfiske med pimpel.......gjeeesp

Endret av toppknot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hvor mange ganger har du utført jerkfiske med ordentlig jerkustyr, etter som du synes det er kjedligst ?

mange ganger nok

solgte utstyret men beholdt woblera til trolling

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd noe av det jeg synes er kjedeligst, og det er fordi det virker kjedelig. :blink::lol:

Here goes

Kjedelig:

Fluefiske i ferskvann

Trolling (da særlig i ferskvann)

Jerki (Horisontal pilking høres jo ikke gøy ut)

Meite store karper som biter en gang i uka :P

Moro:

Kystmeite er vel egentlig det eneste som virkelig frister om dagen, men drømmer om en dag å bli en god duppmeitefisker både salt og fersk.

Uaktuellt enn så lenge:

Laksefiske i alle sine former. Det er så mye krangling og vondt blod og sykt mange regler i denne bransjen at jeg aldri kommer til å orke å begi meg utpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uaktuellt enn så lenge:

Laksefiske i alle sine former. Det er så mye krangling og vondt blod og sykt mange regler i denne bransjen at jeg aldri kommer til å orke å begi meg utpå.

Trist at du har denne oppfatningen. Dessverre blir det ofte mast mye om denne kranglingen på fellesstrekk i de store elvene, men laksefiske er så uendelig mye mer enn det. Og regelverket er ike så vanskelig som man skal ha det til-stort sett er det lov med sluk/spinner/wobbler, flue og makk. Så er det enkelte elver og strekk man har lov til mer eller mindre, men dette er vanligvis opplyst på fiskekort og ofte også på nettsider.

Ta deg en tur med noen som har erfaring og se hvordan du liker det :blink:

Jeg vil ikke si at jeg misliker noen former for fiske, alt har sin sjarm. Kasteslukfiske mister jeg fortere interessen for, unntatt i elv egentlig. Jeg kan saktens kaste sluk i sjøen etter havabbor, sø, olaks eller annet-men utover det er det mer morro med meite :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at du har denne oppfatningen. Dessverre blir det ofte mast mye om denne kranglingen på fellesstrekk i de store elvene, men laksefiske er så uendelig mye mer enn det. Og regelverket er ike så vanskelig som man skal ha det til-stort sett er det lov med sluk/spinner/wobbler, flue og makk. Så er det enkelte elver og strekk man har lov til mer eller mindre, men dette er vanligvis opplyst på fiskekort og ofte også på nettsider.

Ta deg en tur med noen som har erfaring og se hvordan du liker det :blink:

Jeg vil ikke si at jeg misliker noen former for fiske, alt har sin sjarm. Kasteslukfiske mister jeg fortere interessen for, unntatt i elv egentlig. Jeg kan saktens kaste sluk i sjøen etter havabbor, sø, olaks eller annet-men utover det er det mer morro med meite :lol:

Amen - som jeg skulle sagt det selv! :P (minus at jeg ikke er glad i å kaste sluk i elv).

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik å forstå at en fiskeform må være 100% utprøvd med alt tenkelig og topp utstyr før en kan få lov til å kalle det kjedelig ?
Iflg Wankman...JA :unsure:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik å forstå at en fiskeform må være 100% utprøvd med alt tenkelig og topp utstyr før en kan få lov til å kalle det kjedelig ?

Ikke vet jeg ovejan, vet du ??

Jeg ser for meg en prosentsats på rundt 59 % og utstyret halvfabrikat da først kan man uttale seg.

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver vell med de fleste former for fiske,og liker de alle.Enkelte dager er slukfiske med lite utstyr gøy,en annen dag er surf-fiske med mye utstyr gøy. Det jeg liker dårlig er å bruke mye tid på å rigge surf utstyret,for så å bare få trym-torsk. Ting jeg aldri går lei er fiske med dupp,enten det er etter makrell eller mort. UL,jigg og jerk,blir jeg heller nesten aldri lei av. Laksefiske tærer på kroppen og gir skjelden mye fangst,men når det først stemmer,da er det jo julekvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.