Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilken form for sportsfiske


toppknot
 Share

Recommended Posts

Trolling/dorging virker gørkjedelig

Microfiske (morsomt med nye arter, men ikke såå morsomt)

Laksefiske med 10000 kast mellom hver fisk i svæære elver (i småelver har det sin sjarm)

...men uansett, hver sin smak, og heldigvis liker ikke alle det samme :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

:):):D det som er kjedelig med jerkfiske er ikke fiskemetoden, men jerkerne!! De skal jo på død og liv ikke prate mens de fisker - og da blir de selvsagt sure på meg som ikke følge opp stillheten.

Nei, takke meg til det køfiske etter laks du skriver om. Da har man det i hvert fall hyggelig mens man venter på at det biter :)

Synes egentlig spørsmålet til Michael er flott. Har du hørt noen andre prate Gabblo ??

Når det gjelder dette med iver og prat så er jeg ikke alene om å føle det på kroppen, og grunnen er jo at det blir så fordømt stille når du slutter å prate.Og de gangen jeg har hørt om det uten om at jeg har vært med selv, så blir stillheten merkbar når andre får fisk i følge dine fiskekompiser. Det som skjer er at du går da inn i en fase som kalles "bytt mest mulig bait og plass på kortest mulig tid. Der i mot når du selv lykkes i din streben om å være best er du ustopplig i praten. :D

pst men du er hyggelig da gabblo.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettaste Døsen

Dorging er sjeldan ei oppleving verdt å søkje etter; småsei og fråvær av sjøørret er ikkje dei kjæraste minna eg har.

Ellers altetande kva fiske angår, men har ikkje testa jerk eller trolling. Vonaleg vert det høve til å freiste desse i løpet av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorging er sjeldan ei oppleving verdt å søkje etter; småsei og fråvær av sjøørret er ikkje dei kjæraste minna eg har.

Ellers altetande kva fiske angår, men har ikkje testa jerk eller trolling. Vonaleg vert det høve til å freiste desse i løpet av året.

Ja...du kan bli med meg en tur..ikkenoe problem :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig spørsmålet til Michael er flott. Har du hørt noen andre prate Gabblo ??

Når det gjelder dette med iver og prat så er jeg ikke alene om å føle det på kroppen, og grunnen er jo at det blir så fordømt stille når du slutter å prate.Og de gangen jeg har hørt om det uten om at jeg har vært med selv, så blir stillheten merkbar når andre får fisk i følge dine fiskekompiser. Det som skjer er at du går da inn i en fase som kalles "bytt mest mulig bait og plass på kortest mulig tid. Der i mot når du selv lykkes i din streben om å være best er du ustopplig i praten.

pst men du er hyggelig da gabblo.

Jeg unner mine fiskekompiser all fisk de kan få, bare synd jeg ikke opplever det så ofte når jeg fisker sammen med deg Walmann! :)

Uansett bekrefter vel hetsen jeg nå har fått fra Jerk-huene det jeg sa om at jerkerne ikke er helt gode mennesker. Og det er ulempen med jerk-fiske, at det tiltrekker seg de merkeligste utskudd blandt oss sportsfiskere.

Mulig all rykkingen på en måte er metalt bra for forstyrrede hoder :)

Bortsett fra det er metoden spennende :D

DETTE ER SKREVET UNDER TVANG LITT SENERE PÅ KVELDEN:

:D Etter å ha fått sinte maskerte menn på døra trekker jeg tilbake alt stygt jeg har sagt om jerkerne :D

Det beste med jerkfiske er de flotte menneskene som bedriver den formen for fiske. Og grunnen til at de er så stille er fordi de ikke ønsker å bli forstyrret når masse tanker raser gjennom hodet i det de får fisk.

....

Slipper jeg bank nå ? :)

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unner mine fiskekompiser all fisk de kan få, bare synd jeg ikke opplever det så ofte når jeg fisker sammen med deg Walmann! :P

Uansett bekrefter vel hetsen jeg nå har fått fra Jerk-huene det jeg sa om at jerkerne ikke er helt gode mennesker. Og det er ulempen med jerk-fiske, at det tiltrekker seg de merkeligste utskudd blandt oss sportsfiskere.

Mulig all rykkingen på en måte er metalt bra for forstyrrede hoder :(

Bortsett fra det er metoden spennende :D

DETTE ER SKREVET UNDER TVANG LITT SENERE PÅ KVELDEN:

:o Etter å ha fått sinte maskerte menn på døra trekker jeg tilbake alt stygt jeg har sagt om jerkerne :blink:

Det beste med jerkfiske er de flotte menneskene som bedriver den formen for fiske. Og grunnen til at de er så stille er fordi de ikke ønsker å bli forstyrret når masse tanker raser gjennom hodet i det de får fisk.

....

Slipper jeg bank nå ? :D

Jeg klarer ikke å banke deg, så det slipper du, men det er jo andre metoder man kan ta i bruk.

På en underlig måte tror jeg du har satt pris på våre båtturer og andre fisketurer. Tror du liker veldig å diskutere med meg. Og jeg tror du hadde sett frem til en SØ tur på sørlandet, litt gjeddefiske på Øyeren, steinsfjorden, dorging på mjøsa, men nå har det vel rammla litt mye skit ut av munnen din og klart slike ting blir ikke godt mottat værken oss meg eller mine fiskekompiser hehehehehe :D:D

Tror nok plassen for deg er gulltuppen og slukkulpen og lakseflomgrotta eller nå hva det heter langs drammenselva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nå har det vel rammla litt mye skit ut av munnen din
NÅ tror jeg at jeg vet grunnen til at jerkerne prater så lite!!! Det er ikke fordi de vil prøve å få med seg alle tankene som raser gjennom hodet - for det er jo et håpløst prosjekt i seg selv. Men det er rett og slett redselen for å si noe dumt - eller noe som provoserer andre. Snakk om feiginger !!!

Da får jeg heller stå sammen med likesinnede på Midtskjæret i vakre Drammenselva og bedrive kvalitetsfiske, mens du og vennene dine driver og rykker gjedde i Steinsfjorden. :(

I total stillhet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ tror jeg at jeg vet grunnen til at jerkerne prater så lite!!! Det er ikke fordi de vil prøve å få med seg alle tankene som raser gjennom hodet - for det er jo et håpløst prosjekt i seg selv. Men det er rett og slett redselen for å si noe dumt - eller noe som provoserer andre. Snakk om feiginger !!!

Da får jeg heller stå sammen med likesinnede på Midtskjæret i vakre Drammenselva og bedrive kvalitetsfiske, mens du og vennene dine driver og rykker gjedde i Steinsfjorden. :D

I total stillhet :blink:

LOL :( tosk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del er det nok mye jeg kunne tenkt meg å prøve, men det går mere på hva man faktisk har tid til, eller hvilke muligheter man har når anledningen byr seg. Og når man har begrenset med fisketid vil man gjerne få fisk også, derfor blir det ikke så mye gambling, men heller sikre kort, dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Fluefiske etter Laks i store elver

2.Micromeite (artig 1 gangen man får arten men)

3.Slukdenging

4.Isfiske ( da med tanke på små stikker. Rovfiske etter størrefisk med skikkelig utstyr ser artig ut)

Ellers er jeg alltspisende. Meite generelt om det er fra båt eller i innlandet er vel det jeg liker best. Men trolling, med en varm kopp kaffe eller en pils har også sin sjarm. Det samme har fluefiske i små åer.

Endret av fiskekongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Slukdenging i sjøen.

2. Fiske med jukse.

3. Trolling. Har ikke prøvd dette, kan være jeg tar feil, men for meg virker det ikke særlig tiltalende.

Og ellers så må jeg si at jeg virkelig setter pris på en prat når jeg fisker. Hva er ellers vitsen med å dra flere ilag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fluefiske etter laks/ørret er nr 1 for meg. så fisker jeg med det meste,synes at det er moro å fiske.

kunne tenkt meg å fiske i havet fra båt, pilke er det det heter tror jeg det må da være spenende å slipe pilken ned å se hva som kommer opp. det er sikker morro :mellow:

Endret av mao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.