Gå til innhold
Fiskersiden

Randselva


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Jeg skal ikke sikkert si at det er umulig å fiske der. Det går sikkert an. Regner med at det er flere som vil svare på denne tråden senere i dag. Begynte selv å fiske der i fjor. Da var det veldig dårlig, nesten ingen som fikk fisk. Håper derfor på den store i år. :)

Vanligvis så skrur de ned til mellom 60 m3/s og 25 m3/s når flommen har lagt seg.

Jeg fikk tak i fiskekort på en sportsforretning i sentrum. Husker ikke hva butikken heter nå, men skal poste det etterpå. Den kassen jeg sjekket i år manglet kort.

Snakket med en som har litt mere peil en meg. Han skulle prøve i morgen så da er det mulig å fiske. Men kanskje ikke fra alle plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvilke søkkevekter snakker vi om? Vanlige slagesøkker tillatt? (ikke krav om miljøsøkker?) Og er søkke+mark noe å satse på på de store gytevandrende ørretene eller er det sluk og flue som er greia?

Tror ikke det er noen regler på søkke og slikt.

Så vidt meg bekjent er det ingen som benytter mark etter gyte ørreten. Det går vel kun i devon sluken og tube fluer.

Er forresten veldig fine forhold i randselva om dagen. Ble mistet fisk da jeg var nede på søndag.

mvh

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elven hadde sunket til ca 40 kub i går. gode forhold nå. men jeg har ikke tittet på elva i dag.

men tror den er rundt det samme i dag. får ikke oppdateringer i helgene. men har noe holde pungter så det er ca 40 kub nå.

Endret av randselva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger vistnok fiskekart inne på nettsiden deres: http://www.randselva.com/modules.php?name=Downloads men da må man være pålogget - og det var ikke så lett å bli :D

Lurer på en tur dit en av kveldene (Kanskje t.o.m. i kveld hvis jeg finner ut av det med hvordan man får kjøpt døgnkort ), noen andre som skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger vistnok fiskekart inne på nettsiden deres: http://www.randselva.com/modules.php?name=Downloads men da må man være pålogget - og det var ikke så lett å bli :D

Lurer på en tur dit en av kveldene (Kanskje t.o.m. i kveld hvis jeg finner ut av det med hvordan man får kjøpt døgnkort ), noen andre som skal?

Er også keen på å prøve elva. Har aldri vært der før, bare studert kart (www.hvor.no) og bilder (www.norgeibilder.no).

Så hvis du har lyst på selskap, så henger jeg gjerne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer aldri da min far fortalte om en historie om en monsterørret som hadde gått i garnet i forbindelse med stamfiske. Det var flere år siden dette skjedde. Storørreten dro med seg hele garnet og båten oppover i elva i sakte film. Det er ganske sterk strøm på den strekningen. De mistet fisken desverre, men garnet var helt ødelagt. De kunne se fisken ploge i vannflata da det skjedde. Antatt vekt var ca 15-18 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også keen på å prøve elva. Har aldri vært der før, bare studert kart (www.hvor.no) og bilder (www.norgeibilder.no).

Så hvis du har lyst på selskap, så henger jeg gjerne med.

Ble ikke noe tur i dag, men har tenkt å dra opp etter jobb fredag og ta med teltet og bli til lørdag kveld. Effektivt fluefiske er på planen selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket en 6 timer i går. Fint å komme til med både 1- og 2-hånds nå. Tror vannstanden lå rundt 26, med stigning mot kvelden.

Dagens tips til deg som skal telte spesielt, Remy; ta med myggmiddel!

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada. Kjempet et par timer med fisken på bildet. Bildet lyver litt, jeg har nemlig grusomt store hender :lol:

Nei, meg bekjent var det ingen som fikk i går. Jeg hadde en kontakt på ei lita flue, men det er ikke sikkert at det var en storfisk.

Men vi observerte et par stykker.

Klart det er mulig på denne vannstanden. Ble tatt fisk seinest mandag, og da lå den vel muligens på 40?

Skitt fiske! Ikke helt umulig at jeg kommer en tur igjen freda'n allerede. Time vil shåv.

Randselva%2007%201.jpg

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.