Gå til innhold
Fiskersiden

Kristiansand uke31


namsenlaks
 Share

Recommended Posts

Jeg og kona skal ned på en 5dagers tur og det jeg lurer på er hvilke spennende arter kan jeg få i kristiansand området på denne tiden?

Vi skal bo helt nede ved stranden i en hytte på en campingplass kalt Åros motell camping

Åros

Er det noen spennende arter i nærheten?

Tips og råd tas i mot med takk

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gullfisk,karpe,grundling,gullvederbuk, bkkerøye,havabbor og regnlaue, har da tatt med de som er mest inntresange innenfor 2 timers biltur fra Kr.sand

Suter tror jeg det er tynt med..? :unsure:

Arendal er godt innenfor 2 timers kjøretur fra Kristiansand og du er rimelig garantert suter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIt: såg tidspunktet nå..

Er flere spennende flytebrygger som er spennende. en kammerat av meg tok bla en kveite på 4 kg på en av disse. i tillegg er det et meget bra sjøørretfiske her nede, i sjøen på denne tiden. laks er jo også et alternativ, men med så mye folk som det er i elven så vil jeg ikke anbefale deg det om du ikke har et brennende ønske om det.

åros er et bra flyndrested. iallefall på våren. så har du lenefjorden litt lengre vest, her finnes det greit med havabbor. kanskje noe tidlig i uke 31..også et sikkert sted for fjesing, om man på død og liv ønsker å oppsøke den.

ellers er jo ikke jeg noen utpreget agnfisker, så det er begrenset erfaring fra området jeg har...

Endret av ErikR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og joda suter finnes i Froland også, husker som liten, da fikk jeg nesten juling av onkelen til kameraten min, fordi jeg satt uti igjen den suteren han fikk, og dette var i Froland, selvfølgelig...

Froland huser ganske mye grov fisk, om man bare tørr å bevege seg opp dit... :unsure:

Michael

Endret av Pikopath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arendal er godt innenfor 2 timers kjøretur fra Kristiansand og du er rimelig garantert suter der.

Tenkte mest på Kristiansansans området med den uttalelsen, vestover er det syltynt med Suter, østover må du et stykke, men som du sier Arendalsområdet hjelper vel på med den krabaten også :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man må til sørlandet for å fiske laks når man bor i et av de beste områdene for arten. Tullinger :rolleyes:

Vel, nå er Vest Agder det beste laksefylket i landet i forhold til størrelsen.

Mandalselva og Otra havnet på henholdsvis 6. og 8. plass i fjor.

Uke 31 er kanskje den beste uka. Da kommer det store innsiget med smålaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar...

Når det gjelder laks og sjøørret så er det ikke så veldig spennende nei, får sett nok av de i løpet av en sommer her i Namsen :rolleyes:

Suter har jeg på lista mi, så den skal også få svømme i fred.

Men DISSE ligger tynt an :gullfisk,karpe,grundling,gullvederbuk,bekkerøye,havabbor,regnlaue og fjesing

Hva med piggvar,finnes det noen hotspot`s for den i nærheten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.