Gå til innhold
Fiskersiden

Knattholmen i dag


knutis
 Share

Recommended Posts

Tilbrakte noen timer ved stupebrettet på Knattholmen, Sandefjord i dag. Fiska med reke og kastet litt med sluk innimellom. Lite liv, totalt ett napp på reke. Var noen andre fiskere der også, så ingen som fikk fisk. (men fulgte ikke så nøye med) Noen andre som har vært ute i Sandefjordsområdet i det siste? Har noen dager til her og kan godt tenke meg bedre fangst enn i dag! Prøver kanskje Langø i morgen.

Endret av knutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiska litt i Larvik sentrum i dag, men tar turen innover til Sandefjord i morra. Fikk ikke en skit, men har virkelig tro på dyp ned mot 30-50m. Har bare blanka på grunnere steder, så jeg har tro på at det er dypt vann som gjelder.

Hvordan er dypet ved Knattholmen? Vet at Martin aka Westside fisker endel der, hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiska litt i Larvik sentrum i dag, men tar turen innover til Sandefjord i morra. Fikk ikke en skit, men har virkelig tro på dyp ned mot 30-50m. Har bare blanka på grunnere steder, så jeg har tro på at det er dypt vann som gjelder.

Hvordan er dypet ved Knattholmen? Vet at Martin aka Westside fisker endel der, hvertfall.

Grisegrunt.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativt grunt ved Knattholmen, i alle fall der jeg fiska. Så det stemmer jo med dine dårlige resultater på grunna.

Så på sjøkartet nå og det ser ut som det er mulig å nå litt dypere vann på østsiden av Årø, litt innenfor Knattholmen. Noen som har prøvd?

Endret av knutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiska litt i Larvik sentrum i dag, men tar turen innover til Sandefjord i morra. Fikk ikke en skit, men har virkelig tro på dyp ned mot 30-50m. Har bare blanka på grunnere steder, så jeg har tro på at det er dypt vann som gjelder.

Hvordan er dypet ved Knattholmen? Vet at Martin aka Westside fisker endel der, hvertfall.

Endel er vel litt å ta i, har da kun hvert der sammen med Kennetch her på forumet 3-4 ganger. Blir for grunt for min del føler jeg, men er flotte SØ muligheter der - spess om våren. Jeg tar personlig kystmeitinga til andre dedikerte steder.

Btw: Hvor går/gikk turen idag i Sandefjord Lasse?

Endret av westside
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Martin, sorry for at jeg ikke har svart på meldinga di, men mobilen gikk tom for strøm.

Jeg og Tryta tok turen til Rørvika, der vi görblanka. Prøvde med alle forskjellige tackler, fisket både passivt og statisk, men resultatet ble röv. Brukte reke, med innslag av Gulp-mark på tackla. Og jeg som hadde så trua...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Martin, sorry for at jeg ikke har svart på meldinga di, men mobilen gikk tom for strøm.

Jeg og Tryta tok turen til Rørvika, der vi görblanka. Prøvde med alle forskjellige tackler, fisket både passivt og statisk, men resultatet ble röv. Brukte reke, med innslag av Gulp-mark på tackla. Og jeg som hadde så trua...:blink:

Hva skjer med fiske på denne kanten landet... Sykt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen for endelig å få bøy i stanga ble sjø-ørret tur i snøværet. Fikk 6 stk ca 0,5 - 1kg og hadde på flere. De fleste var tynne, men to ble med hjem. Dagens sluk ble kinetic salty farge hvit med prikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Litt sent med svar nå kanskje, men rundt midten av februar i år ble det tatt sykt mye fisk av meg og de 2 jeg fisker med på Langø, den tok utrolig grunt faktisk, fisket ikke på dypere enn 2-3 meter. Mye smått, men vi tok 3 over kg på en uke (største var 1,4), dagsbeste var 23 stk SØ, var nesten for utrolig til å være sant. :D Værste var at 3 dager før tok vi 21 SØ på en dag. :D

Fikk også mye bra på Nes i samme perioden, men de siste 2 ukene har det blitt mere normale forhold igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.