Gå til innhold
Fiskersiden

enkle hjemmesideprogram?


kim andre
 Share

Recommended Posts

skal sette sammen en kjapp hjemmeside/infoside, og har så vidt vært innom dinweside.no. er denne siden grei, eller er det andre sider dere anbefaler?

har ca NULL peiling på dette, og vi i utganspunktet bruke minimalt med tid......

eneste jeg skal ha på hjemmesiden er litt tekst og mulighet til å legge inn linker............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Namo webeditor er ganske lett, og tidligere solgte de hefte på posten om hvordan du skal bruke det. + at man kan laste ned gratis versjon (eldre utgave)

Har egentlig det heftet + en veiledningsbok som jeg ikke trenger som du kunne ha fått dersom du skulle velge å ta i bruk det programmet.

Med over 80 i IQ greier man å lage en grei side i det programmet på en kveld :)

Er IQen under 70 må du beregne to kvelder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Namo webeditor er ganske lett, og tidligere solgte de hefte på posten om hvordan du skal bruke det. + at man kan laste ned gratis versjon (eldre utgave)

Har egentlig det heftet + en veiledningsbok som jeg ikke trenger som du kunne ha fått dersom du skulle velge å ta i bruk det programmet.

Med over 80 i IQ greier man å lage en grei side i det programmet på en kveld :)

Er IQen under 70 må du beregne to kvelder :D

Så med andre ord, hjemmesiden din er ikke ferdig enda? :huh:

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobe Photoshop er jo genuint, for å lage web-sider. Enkelt å lage web-album også.

Ikke noe html-tull. Photoshop ordner alt. Men programmet er litt dyrt, og det kan jo brukes til mange ting, fotoredigering bl.a. Læreprogram finnes det flust av på nettet.

Så må du ha et FTP-program, for å legge sidene på nettet etter at de er laget.

Coffeecup Free FTP er gratis, bare å laste ned !

Jeg har laget mine hjemmesider i Photoshop og Adobe Go Live, og min data-IQ er sikkert langt under snittet (60) B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macromedia/Adobe Contribute gjør jobben om du skal legge ut helt enkle ting. Har du lyst å gjøre litt mer avanserte greier ville jeg gått for Dreamweaver.

Er du lite opptatt av korrekt kildekode og ønsker bare å putte tekst og bilder på nettet på en relativt rask og grei måte så gjør også NVU jobben.

Det aller enkleste er å opprette en blogg og få noen med litt teknisk kompetanse til å hjelpe deg å tilpasse stilarkene litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange sånne sider har du egentlig???

Mvh Oz

3. ingen ferdige og/eller fine. Liker å sjekke ut gratisting jeg leser om i Komputer som jeg leser for å slippe å ringe til venner som bare hørte fra meg når pcen streika som naturligvis nå ikke hører fra meg i det hele tatt...

Værsågod kimmo, den er enkel og lett å få stilig.

Endret av StåleG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, bare å få seg konto hos g-mail altså? mulig jeg prøver ut dette, så får vi se hva eventuelt kona sier om utsnittet.

ellers fikk jeg et godt tilbud fra en hjelpsom Link om ett eller annet med frontpage og full pakke pluss hjelp (ikke en link, men en som kaller seg link...alle kjenner link)

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.