Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret:sild vs mark


Recommended Posts

Hvordan fester dere agnet? Jeg fester silda (brislingen) med en trebler krok str 8 i hodet og en i str 10 i halen slik at den står vannrett i vannet. Andre måter??

Jeg bruker kun 1 treblekrok og fester den i buken på agnsilda. Setter to av krokene inn i buken slik at den blir stående vannrett i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket forholdsvis mye både med sild og med meitemark i sjøen, og det kan i mine øyne ikke sammenlignes, sild er utrolig mye mere effektivt.

Jeg fisker med dupp, og ca 1 meter fortom, der jeg har en litt langskaftet krok for å få bedre feste til sildebiten.

Skjærer file`en av silda,kutter så de i firkanter som jeg igjen kutter diogonalt. Da får jeg fine trekanter.

Trer så kroken igjenom den bredeste dele, fra kjøttsiden, tar kroken en gang til igjenom og får da sildebiten til å stå oppreist på kroken. noen turn med surretråd og du er klar....

Men en cocktail med sild og gulp børstemark burde være utrolig effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om forskjell på effektivitene til sild som er frosset og tint i forhold til fersk sild? Selv synes jeg frosset og tint sild er merkbart dårligere til SØ - men fungerer fint til andre arter.

Hva med slik sild forresten? :blink:

Jeg har bestandig brukt frossen sild. Det har fungert helt utmerket for min del. Jeg har da ikke brukt sildebiter som andre her inne har brukt. Jeg har kjøpt frossen agnsild på ca 6-7 cm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestandig brukt frossen sild. Det har fungert helt utmerket for min del. Jeg har da ikke brukt sildebiter som andre her inne har brukt. Jeg har kjøpt frossen agnsild på ca 6-7 cm..

Eg kan tenke meg at det då er snakk om brisling og ikkje sild?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan tenke meg at det då er snakk om brisling og ikkje sild?

:D

Det er sild ja, man får også kjøpt Brisling... Denne frosne lille agnsilden funket fint for meg også, tror no brisling funker bedre, og ferskt agn enda bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.