Gå til innhold
Fiskersiden

TREFF I TRØNDELAG


Recommended Posts

Og DER oppdaga jeg tråden... :D

Det ser ut til at det blir søndagstur og da er jeg sef med. Har anna oppdrag på lørdag.

Jeg kan godt ta dere med til et par andre plasser jeg har fått litt. Dette forutsetter bil. Dere må jo komme dere utover med et eller annet transportmiddel... Jeg har, så det blir kanskje plass til alle?

Mvh

Johnny

Du kan jo peike ut ein møteplass. Er det naturleg å møtast på Korsnesodden eller? Når me er mange folk, er det fint å kunne prøve ut nye plasser. Veit du om spennande plasser som kan ha potensiale for mange artar og kanskje store eksemplar, er det kjempebra. No ser det ut til at me blir ein god gjeng, så det må vel vurderast om det plass til mange på den aktuelle staden.

Mat og agn reknar eg med alle sørger for sjølv :) .

Damer er sjølvsagt velkomne ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun dengt sluk tidligere, så kystmeite er nytt for meg. Har skaffa litt utstyr så jeg er i startgropa. Skal lære meg litt av dere!

Jeg tror vi skal prøve 3 ulike steder med plass til en del folk og med litt dybde. Det er jo ikke så store dyp rundt Frosta, men noen plasser tror jeg bør prøves.

Kanskje noen har vært utover her tidligere og er litt kjent?

1. På hovedveien utover her ligger det et steinbrudd. Der er det ei utskipingskai. Det er også mulig å gå litt til sidene for denne, noe som er greit i og med at ikke alle får plass på kaia. For de som kaster 100+ m, er det mulig å nå ned til ca 50-70 m her.

2. Korsneset som tidl. nevnt. Utafor der er det også mulig å nå ut og ned til ca samme dybde som over.

3. En molo ved Viktil hyttefelt på nordsia av bygda. Her er det ikke så dypt, men det skrår jevnt nedover til rundt 20 m mot div. grunner, bla. en som heter Sandgrunnen. Sand tyder vel godt for flatfiskjegerne? (Her har jeg fått lyr på 5 kg, torsk på 3,5 kg, hyse på 2,5 kg samt makrell og sjøørret.)

Håper noen av disse plassene vil falle i smak og gi hvinende sneller og brusende blod.

:)

Møtestedet bør vel være ved steinbruddet, i og med at dere kommer dit først. Det er umulig å ta feil av plassen!

Johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagbladet

Dette er da ikke så ille. 8 grader, overskyet og 2 m/s.

Det er vår!

Jeg vil ha sol, vindstille og 20 grader, jeg vil fortsette å jobbe med brunfargen i ansiktet som jeg fikk en så god start på igår.

EDIT: Men ettersom Frosta er en halvøy skal vi vel klare å finne en plass der vi blir i le for været. :)

Endret av Trond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere svinger av E6 ved Åsen og kjører FV753 utover. Etter 2 tunneller og en del svinger langs sjøen kommer dere til steinbruddet. Det går en bratt vei ned til venstre mot kaia. Kan ikke tas feil av! :(

Fint du ordna kartet, Trond!

Snakkes!

Johnny

Endret av JOVI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.